• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

TOT BELLATERRA: “Després de 4 anys, Bellaterra segueix reivindicant els seus drets democràtics”

27 Novembre 2019 per FLPT

A Bellaterra ja fa uns mesos que s’ha creat la comissió veïnal “Bellaterra és Sant Cugat”, que s’ha mogut per aconse-guir que Bellaterra deixi de formar part de Cerdanyola i passi a formar part de Sant Cugat del Vallès.

Les reivindica-cions, però, vénen de lluny i no sempre han tingut el mateix objectiu.

Històricament, Bellaterra ha tingut una identitat pròpia molt arrelada i va ser l’any 1992 que ja es va presentar una recollida de signatures a favor de ser un municipi independent de Cerdanyola. La petició, però, va ser denegada. I a partir de llavors es va iniciar tot un moviment veïnal que a poc a poc lluitaria per tenir més autonomia.

Un segon intent d’independència va ser recentment, l’any 2015, que Cerdanyola va aprovar fer una consulta però malau-radament després no va acceptar els resultats obtinguts.

Curiosament, tots aquests fets de fa tres anys van coincidir amb un moment en què alguns sectors de la política catalana lluitaven amb força per la idea de la independència de Catalunya respecte a Espanya, però Espanya els hi negava aquest diàleg.

El govern cerdanyolenc d’aquell moment es posicionava políticament a favor de la independència de Catalunya, però alhora no acceptava la de Bellaterra.A més a més, des de Bellaterra tampoc es va entendre que des de la Generalitat de Catalunya no es defensés la voluntat expressada pels veïns, tenint en compte totes les circumstàncies: Una reivindica-ció històrica, que acaba transformada en una consulta legal i acordada, amb uns resultats clars i que no es respecta el dret a decidir, un reclam, que a nivell nacional, es reivindica i es reclama als quatre vents. Una incoherència difícil de digerir.

Tot aquest entramat sense explicació al finalment ha portat a lluitar per una annexió amb Sant Cugat. El motiu ha estat que al canviar la legislatura i actualment no complir els requisits per a ser municipi independent, s’ha optat per annexionar-se al municipi amb què s’hi té més vincle de manera demostrada.

A continuació repassem amb una crono-logia, tots els fets ocorreguts des de la consulta del 1992 👇👇👇

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellatera És Sant Cugat, Bellaterra, Cerdanyola |

  • Novembre 2019
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
    « oct.   des. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d