Feeds:
Entrades
Comentaris

Archive for the ‘Bellaterra’ Category

Fins ara, la major caiguda trimestral del PIB era la del primer trimestre del 2009 (-2,6%).

Segons informa El Nacional, el coronavirus enfons fortament l’economia espanyola, que va retrocedir un 5,2% el primer trimestre,la major caiguda trimestral registrada en la sèrie històrica de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que arrenca el 1970.

En els tres trimestres precedents (segon, tercer i quart trimestre del 2019), l’economia espanyola estava creixent a taxes del 0,4%. La caiguda d’aquest trimestre supera les estimacions que havia realitzat el Banc d’Espanya, que havia previst una caiguda del 4,7%, això sí, amb “moltes dosis de cautela”, ja que aquest càlcul es basava en suposar una proporció determinada de descens d’activitat en algunes branques.

En taxa interanual, el PIB del primer trimestre es va contraure un 4,1%, enfront del repunt de l’1,8% del trimestre anterior. En aquest cas, no s’ha superat el major retrocés comptabilitzat fins ara, el de el segon trimestre del 2009, quan l’economia espanyola es va contraure un 4,4% interanual.

La contribució de la demanda nacional a la variació interanual del PIB és de -4,3 punts, 5,6 punts inferior a la de el quart trimestre. Per la seva banda, la demanda externa presenta una aportació de 0,2 punts, tres dècimes inferior a la del trimestre passat.

Els llocs de treball equivalents a temps complet, definits com el nombre d’hores treballades entre la jornada mitjana realitzada en llocs de treball a temps complet, disminueixen un 1,9% respecte a el trimestre anterior. Aquesta variació és 2,8 punts inferior a la de el quart trimestre i s’explica, segons l’INE, per l’efecte combinat de la variació de les hores treballades i la reducció de la jornada mitjana en llocs de treball a temps complet (-3, 1%).

Read Full Post »

El govern de Pedro Sánchez ha volgut assumir tot el protagonisme en la gestió de la crisi del coronavirus, passant per sobre de la mateixa estructura autonòmica de l’Estat, sense diàleg ni amb l’oposició ni amb els agents socials, i això té conseqüències.

El pla de desescalada presentat dimarts ha provocat una onada de desconcert en els sectors afectats i una pluja de crítiques de les autonomies.

El problema no és tant el pla en si, que els experts, incloent-hi Oriol Mitjà, consideren raonable en gran mesura, sinó la manera com s’ha decidit i comunicat. S’han de tenir molt presents les dificultats del moment i la complexitat de les decisions que s’han de prendre, però justament per això era necessari que el govern espanyol desplegués una gran operació de diàleg i negociació real amb les administracions implicades i també amb els sectors econòmics afectats. Un grup d’experts, per molts bons que siguin, no pot abraçar totes les variables en joc.

El que no pot ser és que es brandin els Pactes de la Moncloa i es pressioni l’oposició perquè s’assegui en una taula i després s’actuï amb una mena de despotisme il·lustrat revisitat. La democràcia és concertació i capacitat de posar en comú esforços i conciliar interessos contraposats. El mateix pla que es va presentar, o un de molt semblant, que hagués estat pactat amb les autonomies, que respectés les competències de cada administració, que tingués en compte la idiosincràsia de cada territori, hauria sigut molt més efectiu, perquè tot això li hauria donat un grau de concreció i d’eficiència molt més alt.

Per això aquest dimecres regnava un ambient de desconcert i confusió, amb dubtes raonables sobre l’aplicabilitat d’algunes de les restriccions i amb la sensació que les decisions es prenen en un despatx de la Moncloa sense escoltar ningú. El capítol de les províncies, lluny de ser anecdòtic, és perfectament representatiu, perquè Madrid està descobrint ara que com que no responen a cap lògica sanitària, hi ha molts territoris, no només Catalunya, que les han obviat en la seva organització interna. Galícia i el País Valencià, governats durant molts anys pel PP, també han demanat que la desescalada s’organitzi per regions sanitàries, i no per aquesta unitat decimonònica que és la província.

Sánchez encara és a temps de rectificar i canviar d’actitud. Potser ho farà forçat per les circumstàncies, ja que cada cop ho tindrà més difícil per aprovar els successius estats d’alarma que necessita fins a finals de juny. El que s’ha d’entendre és que una crisi d’aquestes característiques no es pot abordar sense diàleg, sense parlar amb els que tenen coneixement directe de la situació, sense estar obert a aplicar receptes diferents en funció de les diferents realitats. Tot el que siguin plantilles predeterminades, com la del mapa provincial, està condemnat a estavellar-se contra la realitat.

Read Full Post »

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va fer públic dimarts el seu pla de desescalada per fases i per províncies, que com ja es preveia serà tutelat pel ministeri de Sanitat.

Al final no hi ha hagut una negociació real amb les comunitats autònomes, a les quals, recordem-ho, es va demanar que nomenessin un responsable i fessin propostes, i s’ha tirat pel dret amb l’excusa d’una coordinació que en realitat vol dir centralització.

El punt més problemàtic del pla és el de les unitats territorials que s’agafen com a referència, les províncies, una partició territorial que data del 1833 i que es va fer aplicant una quadrícula que no tenia en compte la realitat de cada territori. En el cas de Catalunya, a més, tant l’administració de la Generalitat com la del sistema sanitari està organitzat de manera diferent, ja sigui amb vegueries, regions sanitàries o ABS (àrees bàsiques de salut). Esperem que el ministeri que encapçala Salvador Illa accepti la proposta que li faci la Generalitat sobre aquesta qüestió.
Més enllà d’aquesta provincialització de la desescalada, la intervenció de Sánchez va deixar moltes incògnites encara sense resoldre i va provocar certa confusió en alguns aspectes, com ara el de la mobilitat de les persones. Per començar encara no s’han aclarit quins seran els famosos marcadors que permetran passar d’una fase a una altra. Pel que fa a les restriccions que es mantenen en cada fase, sobta que a partir de la fase 1 es pugui quedar en la terrassa d’un bar o restaurant, o a partir de la fase 2 dins mateix del local, però no anar a casa d’un amic o familiar. O que no es pugui visitar la gent gran de les residències fins a la fase 3, d’aquí més d’un mes, amb el cost emocional que això els pot suposar. O que es puguin obrir hotels quan la mobilitat estarà restringida i no poden venir turistes. Tampoc és clar com s’articularà l’obertura de les escoles per als pares que ho necessitin…

En realitat, la complexitat de les restriccions i l’extrema casuística existent faran que a la pràctica el control absolut sigui impossible i s’hagi de confiar en la responsabilitat de la gent. Per això, a mesura que s’avanci en la desescalada les autoritats haurien de centrar-se no tant en el control de la població en general sinó en la vigilància de les situacions de risc que es poden donar en centres de treball o llocs on hi pugui haver aglomeracions. La ciutadania ha donat mostres que, en general, actua amb civisme i consciència del que està en joc. I ara el que toca és que l’activitat econòmica, sobretot el teixit comercial, es pugui anar recuperant a poc a poc sense posar en perill la salut de les persones.

Però, sobretot, la lliçó que ens està donant aquesta crisi és el fracàs absolut de la cultura de l’autogovern a Espanya. Perquè no n’hi ha prou fent veure que escoltes: cal demostrar que es confia en l’administració més pròxima al territori. I, en canvi, el que es fa quan hi ha una crisi és tornar a les províncies, és a dir, al segle XIX.

Read Full Post »

Bitllet de 50 CHF escollit el bitllet més bonic del món (Podeu observar la presencia dels 4 idiomes oficials de Suïssa: Alemany. Francès. Italià i Romanche, aquest últim parlat per 40 mil persones)

Read Full Post »

Roses primerenques vistes a un del mil jardins privats de Bellaterra (Vallès Occidental). La vida i la natura segueix el seu camí i creixement!

Vídeo de Bellaterra. Cat

Read Full Post »

Dimecres, 29 abril 2020

Read Full Post »

“La Brigada de l’EMD de Bellaterra ha retirat uns 20 arbres caiguts durant les últimes pluges”

Operari de La Brigada de l’EMD de Bellaterra retirant un arbre caigut|CEDIDA

VÍDEO DE BELLATERRA TV

Read Full Post »

Tallers online de l’EMD Bellaterra (Maig i Juny 2020)

Read Full Post »

El tancament de la que va ser la multisala de Catalunya amb l’aforament més gran d’espectadors deixa sense cinemes aquesta localitat

CCMA|L’epidèmia del coronavirus ha avançat el tancament dels Cinemes El Punt. Pere Sallent, gerent i fundador de la multisala dels Cinemes el Punt, ha comunicat en un vídeo el tancament definitiu dels cinemes. L’últim que quedava a la ciutat.

La previsió era tancar-los a finals d’abril, i fins que es va decretar l’estat d’alarma el 14 de març, les multisales seguien en funcionament.

“Fer-vos somiar ha estat un plaer i un honor i, en nom de tota la família, us vull expressar el nostre profund agraïment per haver-nos donat la vostra confiança aquests 75 anys”, explica Sallent.

Aquests dies de confinament, ha quedat clar que la tendència de consumir sèries de plataformes digitals com Netflix o HBO ha vingut per a quedar-se. Les accions d’aquestes companyies s’han enfilat aquests dies en veure com augment el seu número de subscriptors.

75 anys de cinema

Pere Sallent i Marina Renom van obrir a Cerdanyola del Vallès el primer cinema l’any 1944. Kursaal era un petit cinema amb 500 butaques de fusta. Més tard, Josep Sallent i Rosalía Puigcercós van heretar el negoci i van ampliar el Kursaal fins a 2.000 butaques.

Finalment, Pere Sallent va convertir l’establiment en una multisala, amb onze sales. De fet, va ser el fundador de la primera multisala per nombre d’espectadors de Catalunya.

“Ens agradaria haver fet una bona feina -diu Sallent- i que els vostres somnis, aquí dins, hagin estat molt intensos”

Venda de terrenys

El mes de juliol de 2018, es va fer pública la venda dels terrenys dels cinemes El Punt a una constructora. Des d’aleshores, s’ha esperat el tancament dels cinemes cerdanyolencs sense saber la data definitiva.

La intenció del nou propietari dels terrenys és fer noves construccions en la zona del carrer de Santa Teresa. El projecte urbanístic per la zona no està encara definit, ja que es troba pendent de l’aprobació de noves modificacions al PGM.

La pandèmia del coronavirus i l’estat d’alarma ha trasbalsat totes les programacions culturals a nivel mundial. El cinema no se n’escapa. S’han anul·lat estrenes en sales i projeccions en petits i grans festivals.

Alguns aprofiten les plataformes en streamig per presentar els films al públic encara que sigui en un altre format.

Read Full Post »

Tot l’equip de Viles Florides desitja que tot, i les circumstàncies tan especials que ens estan tocant viure aquests dies, estigueu bé.

Bellaterra (Vallès Occidental) un dels millors pobles jardins per ingressar a Viles Florides de Catalunya|BELLATERRA. CAT

Son setmanes complicades on tothom estem aprenent a adaptar-nos. Els canvis estan a l’ordre del dia i Viles Florides també ha hagut d’adequar-se a les noves realitats, canviants, que vivim.

Detall d’un dels mils jardins del poble de Belllaterra (Vallès Occidental)|BELLATERRA. CAT

Però la natura no s’atura i segueix el seu curs, la primavera ha arribat i tot i que, amb certa distància i des de casa, us encoratgem a dedicar i dedicar-nos uns minuts per gaudir-la.

La Bellaterra verda|BELLATERRA. CAT

Les plantes, el verd i les flors tenen nombrosos efectes positius, tant per a la salut física com emocional. Ens aportem multitud de coses bones i una d’elles és que son una excel·lent font d’energia. Ara, més que mai, aprofitem-la perquè tots la necessitem.

Fresies a un jardí de Bellaterra|BELLATERRA. CAT

Sabem que sereu comprensius amb aquesta nova realitat, des de Viles Florides ens agradaria que les circumstàncies no fossin les que són i es pogués fer com cada any i com estava previst. Això també farà variar l’entrega de reconeixements de les Flors d’Honor que s’ajorna al darrer trimestre de l’any, en una data encara per determinar.

Mentre tot passi, Viles Florides ens posen a la vostra disposició per tot allò en que puguem ser útils.

Read Full Post »

« Newer Posts - Older Posts »