• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

BELLATERRA GOURMET Restaurants desapareguts de Barcelona: La Punyalada

16 Agost 2019 per FLPT

La Punyalada, o també La Puñalada, fou un cafè restaurant de Barcelona situat al xamfrà del Passeig de Gràcia amb el carrer de Rosselló. Inaugurat l’any 1927, va rebre inicialment el nom d’Olímpic Bar, però la clientela habitual de seguida el va rebatejar com «La Punyalada» per imitació del nom de l’establiment que el propietari havia regentat prèviament a Gràcia.

La Punyalada va ser la sèu d’una de les tertúlies més populars de la ciutat a l’època d’entreguerres, de la qual eren habituals Santiago Rusiñol, Francesc Pujols, Joaquim Mir, Pau Casals, Rafael Moragas i Jaume Pahissa, entre molts d’altres. Aquella penya de tertulians es va dissoldre amb la Guerra Civil Espanyola, però passat el conflicte La Punyalada va tornar a ser un punt de reunió d’artistes i intel·lectuals. Fou especialment destacada la penya que es va formar l’any 1964 al voltant d’Emili Bosch, Martí Llauradó i el col·leccionista Gustau Camps, a la qual van participar figures destacades de l’època com Josep Viladomat, Enric Jardí, Rafael Santos Torroella o Andreu-Avel·lí Artís «Sempronio».

La Punyalada va tancar definitivament l’any 1998, quan Rosa Maria Esteva (Grup Tragaluz), també propietaria del local, va prohibir fer reformes per modernitzar el històric restaurant del Passeig de Gràcia

Al tancar La Puñalada, el seu Xèf Juan Salvador Casaseca va pasar a dirigir la cuina del Restaurant La Taula de Barcelona, dels bellaterrencs Angi i Francesc.

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Barcelona, Bellaterra Gourmet, La Punyalada, Restaurants desapareguts |

  • Agost 2019
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
    « jul.   set. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d