“Bombers, policies i urgències sempre han tingut targes per abaixar les pilones, i els veïns associades amb permisos i cotxes”

Ple de Cerdanyola del mes de març |CEDIDA
La interposició d’un nou recurs contenciós-administratiu contra l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra per l’aixecament novament de pilones al Camí Antic de Sant Cugat, que l’EMD va fer efectiu ahir divendres dia 29 de març, (puntualment a les 22:00 hores) , va comptar amb la unanimitat del Ple de Cerdanyola (inclosos els vots favorable del PDeCat i ERC, únic partits de Cerdanyola presents al Ple de Veïns de Bellaterra).
En aquest sentit, segons va indicar Bellaterra TV, l’EMD va anunciar que ahir nit es “reactiva el control de pas” del Camí Antic completant un tràmit que va quedar pendent al 2011 amb la publicació d’una ordenança reguladora. L’EMD insisteix que l’objectiu és evitar dreceres entre dues vies de tanta intensitat de trànsit com la AP7 i la C58 i ha anunciat que les mateixes targetes distribuïdes des de l’any 2010 als residents de Bellaterra, són vàlides perquè puguin abaixar les pilones i transitar pel Camí Antic de Sant Cugat, i qui no la disposi la pot recollir a les oficines de L’EMD.
La resta de grups del Consistori dona suport al govern en la presentació del recurs, tot i que ERC reclama més diàleg amb l’EMD i també amb la Diputació o que el PDeCAT insisteixi en que les mesures que són competència de l’Ajuntament per pacificar el trànsit s’han d’executar de forma immediata, hi hagi acord o no amb l’EMD, perquè l’Ajuntament tindria responsabilitat si hi ha un accident per no haver-les aplicat en una zona on caminen molts nens.
L’Ajuntament de Cerdanyola oblida que el Camí Antic de Bellaterra (Km0 de Sant Cugat del Vallès), molts trams no té voreres i és ple de pals de llum i telèfon, autèntic problema per la seguretat de tot un poble. Que no es respectin els desitjos majoritaris dels veïns, és molt poc democràtic i fa veure clar qui va contra qui. Segur que a les properes eleccions municipals els vots situarà a cadascú al lloc que li correspon, però….alguns continuaràn sense respectar?