• Pàgina d'inici
  • Comissió Veïnal Bellaterra Sant Cugat del Vallès
  • Consultar Censos INE Bellaterra des de 2011
  • Decret llei 244/2007 Generalitat de Catalunya
  • Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra
  • Hàbits de consum dels veïns de Bellaterra
  • Informe Jurídic Annexió Bellaterra a Sant Cugat del Vallès
  • Telèfons d’interès de Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Diari de Bellaterra des de 2009

Feeds:
Entrades
Comentaris
« BELLATERRA SALUT: “Som lo que sembrem” Cerdanyola amaga que fumiga amb el perillós herbicida Glifosat
VIST A BELLATERRA: Aquí s’acaba Bellaterra…i el Turó de Sant Pau? »

BELLATERRA CULTURA: “La cultura és segura”: clam de teatres, festivals i cinemes contra les prohibicions

21 Juliol 2020 per Viot

“Si es pot anar a un bar a fer una cervesa, també s’ha de poder anar a un teatre on seu cadascú callat, amb una mascareta i una distància de seguretat. La cultura ha fet els deures.”

El sector emet un comunicat molt dur amb la perplexitat que generen les restriccions, ja que cap dels brots detectats s’ha originat en actes culturals.

Manifestació “La cultura és segura” a les portes del Teatre Grec de Barcelona, aquest dilluns (EFE/Marta Pérez)

CCMA|Indignació en el sector cultural per la prohibició de la música en directe, el teatre i el cinema per l’augment de contagis per coronavirus a Barcelona i l’àrea metropolitana.

Demanen al govern que rectifiqui una decisió que consideren equivocada, ja que cap dels brots s’ha originat en espectacles o actes culturals. El lema escollit de la campanya en contra és “la cultura és segura”.

El clam de “la cultura és segura”, que aquest cap de setmana ha omplert les xarxes i els actes culturals, encapçala el comunicat fruit de la reunió d’urgència, que el sector ha fet aquest dilluns al matí.

Ha estat abans que el Procicat hagi insistit que als ajuntaments poden demanar autorització per fer espectacles, si mantenen les mesures de seguretat i un registre de dades de contacte. Cada cas, però, ha de rebre l’autorització final del Departament de Salut, com ha passat aquest dilluns amb els festivals Grec i Cruïlla Barcelona.

Manifestació a les portes del Grec

La mateixa expressió “La cultura és segura” ha predominat en les pancartes que desenes de persones han ensenyat en una protesta davant del Teatre Grec de Barcelona, al vespre, poc abans de l’actuació de Peeping Tom, amb les entrades exhaurides per segon dia consecutiu.

Treballadors del sector cultural i espectadors han alçat la veu per denunciar que són caps de turc de la pandèmia i que, tot i el sector s’ha esforçat per adaptar-se a les circumstàncies, és el primer de caure amb les restriccions. És el que han fet constar en un manifest amb el títol “Jo, avui, vaig al Grec”.

Una de les manifestants, l’actriu Rosa Renom, ha defensat que anar al teatre és segur:

“Si els avions estan funcionant, per què no podem fer que la cultura també funcioni?”, es preguntava Pep Ballester.

Situació insostenible

Per a Isabel Vidal, presidenta d’Adetca, la patronal de les empreses de teatre de Catalunya, la situació és insostenible.

“Hi ha activitats que avui no saben què han de fer. Amb un públic que té una entrada i que té dret a saber què poden fer”

En el dur comunicat emès al matí es parla de perplexitat, d’indignació i de ridícul davant la mesura de suspendre la majoria d’activitats en teatres, cinemes i oci nocturn.

En opinió de Carmen Zapata, gerent ASAC, Associació Sales de Concerts, el sector cultural en ple està en joc.

“De tots els brots actius en aquest moment a Catalunya, cap -ha assegurat Zapata- ha sorgit en una activitat cultural; per tant, no hi ha cap raó objectiva que demani la suspensió.”

Risc de contagi baix

A més, consideren que els experts avalen que estem davant d’activitats on hi ha poc risc de contagi, tal com explica Antoni Trilla, cap d’Epidemiologia de l’Hospital Clínic.

“Si es tracta d’una activitat a l’aire lliure, -assegura Trilla- hi ha la distància de seguretat, la mascareta obligatòria i la gent vigila en el moment de les entrades i sortides, el risc real és molt baix. Per tant, el Grec seria una situació similar a les terrasses o la platja.”

Les empreses que treballen en el sector cultural se senten estigmatitzades i viuen en la inseguretat permanent.

Incertesa que genera por

Per Joan Subirats, tinent d’alcalde de Cultura Ajuntament de Barcelona, “la mateixa incertesa generada fa que la gent no hi vagi, quan, en realitat les situacions que es viuen són les mateixes que en altres àmbits de la vida local”.

El sector cultural demana que no se suspengui cap activitat cultural segura i que es facin campanyes de confiança entre el públic i no descarta demanar dimissions:

“No és admissible que un govern vagi en contra de la cultura -afirma Isabel Vidal-; per tant, si no hi ha rectificació, demanarem dimissions.”

Els equipaments culturals que no hauran de tancar amb les noves restriccions són biblioteques i museus, però també s’han afegit a la campanya per reivindicar-se i lluitar per la cultura.

Dues setmanes dures

A més del Sant Jordi previst pel 23 de juliol, el festival Grec de Barcelona havia quedat aturat pels brots de coronavirus, encara que finalment ha rebut autorització per continuar.

La consellera Mariàngela Vilallonga i l’alcaldessa Ada Colau, en l’espectacle inaugural del Grec (Edu Bayer / Ajuntament de Barcelona)

Moltes sales de cinema havien tornat a obrir portes fa dues setmanes, després del confinament, i confiaven a recuperar espectadors.

Ara s’han trobat que, entre les últimes mesures preses pel govern per frenar la Covid, hi ha el tancament d’aquests locals durant almenys dues setmanes.

Diuen que un segon confinament podria ser crític per poder continuar desenvolupant la seva feina. Es juguen el ser o no ser.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra Cultura |

  • Juliol 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    « juny   ag. »
  • Pàgines

    • Comissió Veïnal Bellaterra Sant Cugat del Vallès
    • Consultar Censos INE Bellaterra des de 2011
    • Decret llei 244/2007 Generalitat de Catalunya
    • Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra
    • Hàbits de consum dels veïns de Bellaterra
    • Informe Jurídic Annexió Bellaterra a Sant Cugat del Vallès
    • Telèfons d’interès de Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


Cancel·la
%d bloggers like this: