• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

CULTURA: Amèlia Riera, amiga de Bellaterra, ens va deixar el 28 de desembre. Descansi en pau!

4 gener 2020 per FLPT

L’amiga de Bellaterra Amèlia Riera Toyos (Barcelona, 1934 – 28 de desembre de al 2019) va ser una pintora i gravadora espanyola. Va ser fundadora de l’Cicle d’Art d’Avui (1962) i de les Mostres de l’Art Nou (1964). Amèlia Riera era una gran admiradora del poble de Bellaterra i sovint ens visitava amb la seva família i amics. Durant molts anys, després d’assistir amb els seus amics als concerts de l’OBC del Palau de la Música Catalana, acudía a sopar a La Taula, un petit restaurant acollidor dels bellaterrencs Angi i Francesc, i com agraïment els hi va dedicar una obra original anomenada La Taula.

Amèlia Riera a l’entrada de casa seva de Plaça Catalunya de Barcelona (2016)|BELLATERRA. CAT

Enfront de l’abstracció informal dominant en el seu temps, Amelia Riera va crear un món personal, misteriós i inquietant, de caràcter surrealista i mirada pop des de la perspectiva de gènere, reivindicació a la qual ha estat una pionera de la seva generació. L’any 2015 va ser guardonada amb el Premi Nacional de Cultura de Catalunya, i el 2016 va ser elegida acadèmica d’honor de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.

Obra La Taula 1994 d’Amèlia Riera|BELLATERRA. CAT

Els seus inicis artístics parteixen de l’academicisme figuratiu que transcorre per una etapa expressionista per arribar a una abstracció informal. A la dècada dels seixanta sorgeix en la seva obra una recuperació de l’lèxic figuratiu que donarà lloc a una iconografia simbòlica de tonalitats negroses i de perspectives simètriques que crea diferents escenografies amb l’ús de la llum. L’obsessió per la mort, juntament amb el sadisme, la necrofília i el vampirisme són els conceptes clau que atorguen a la seva obra una aurèola de misteri i enigma. Un univers en què la inexistència de personatges provoca que els espectadors enfrontats amb la incommensurable solitud siguem protagonistes de plaers negatius i de terrors agradables.

Descansa en pau amiga nostra Amèlia!

Amèlia Riera (esquerra), amb els bellaterrencs de La Taula, Angi i Francesc|BELLATERRA. CAT

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Amèlia Riera Toyos, Barcelona, Bellaterra, La Taula |

  • gener 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    « des.   febr. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d