SENSE PARAULES‼️

Vist a les heures del Club Bellaterra|BELLATERRA. CAT
SENSE PARAULES‼️

Vist a les heures del Club Bellaterra|BELLATERRA. CAT
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Vist a Bellaterra |
Preguntes oficials de Bellaterra. Cat al Ple Ordinari de l’EMD de Bellaterra celebrat ahir dilluns, dia 19 d’octubre de 2019, amb la presència de David González, regidor de Cerdanyola, responsable de relaccions amb Bellaterra, primera assistència des de les últimes eleccions municipals del 2020 (L’anterior regidor de Cerdanyola Victor Francos, actual cap de gabinet del ministre de sanitat Illa a Madrid, mai va assistir a un ple de Bellaterra, deixant la cadira buida).

Ple de l’EMD de Bellaterra celebrat online, ahir dilluns, 19 octubre 2020
Pregunta dirigida a Quim Oltra, vocal d’ERC a l’EMD de Bellaterra:

Laura Batalla i Quim Oltra, els 2 vocals d’ERC a l’EMD de Bellaterra|BELLATERRA. CAT
1. Vostè va presentar al seu programa electoral la proposta de multiplicar per 9 el Conveni de l’EMD de Bellaterra, copiant el de Valldoreix (que gestiona mes de 9 milions €). Ens pot dir per què el seu partit al Ple de Cerdanyola no aporta aquesta important iniciativa❓
Resposta Quim Oltra: Jo diría que aquesta proposta electoral és d’ERC Cerdanyola. La resposta és molt sencilla, perquè l’Ajuntament de Cerdanyola ha dit que no la vol signar. Per tant no té sentit de tirar-la endavant quan l’Ajuntament, que té majoria en el ple no vol aceptar el document.
Preguntes dirigides al president de l’EMD de l’EMD de Bellaterra Ramon Andreu:

Ramon Andreu, president de l’EMD de Bellaterra des de l’any 2010|BELLATERRA. CAT
1. Ens podria dir la data de l’enderrocament de la valla i porta metalica que impedeix l’accés al Camí Escultor Vilanova, Oficial al Plànol Oficial de l’EMD de Bellaterra❓
Resposta de Ramon Andreu: Aquesta tanca situada al Carrer Escultor Vilanova la detecta l’EMD quan es fa la revisió dels guals de Bellaterra i la seva inspecció. Allí, havent aquesta tanca, a tocar al veí del costat (tocant Vázquez Mella, 8), vam decidir d’obrir un expedient per poguer-la retirar. Tot quest expedient l’ha de poguer veure i revisar aquest veí proper al carrer bloquejat, i quan es tanqui l’expedient es podrà treure la tanca o no, dependrà de la resolució definitiva.
2. Actualment la normativa de les bustiades publicitàries de Bellaterra es regeix per Cerdanyola, amb una taxa de 300€ i previ permís per cada distribució. Ens podria dir quan l’EMD crearà la seva propia normativa per les bustiades a Bellaterra❓
Resposta de Ramon Andreu: Quan l’EMD no té una normativa, aplica la de l’Ajuntament. El que diu aquesta normativa es que té un cost de 300€ per quansevol entitat pública o privada que vulgui repartir papers pels carrers de Bellaterra a les bústies del veïnat. D’això no teniem notícia i ens ho comunica Bellaterra. Cat, i després de llegir-la l’EMD, trobem que ja és difícil comunicar-nos, i fer arribar informacions als veïnat. El que estem treballan es fer la nostra propia normativa de l’EMD de Bellaterra, que reguli d’una forma diferent aquesta activitat de fer bustiades a les cases de Bellaterra, que ja costa molt. Has de pasar caminant per tots els carrers, casa per casa, i arribes a unes 900 cases, o has de contractar aquest servei que no es barat. Per tant, carregar-lo amb 300€ és disminuir les comunicacions que moltes vegades són de les Entitats sense ànim de lucre o de l’EMD, o d’alguna empresa que informa a diferents parts. Aquí el que proposem es fer una nova normativa per Bellaterra que reguli aquesta tasca.
3. Per transparència publica, ens podria dir quans Euros mensuals dedica actualment l’EMD en publicitat a la revista privada Tot Bellaterra, de l’administrador Jordi Sans, fundador de Gent per Bellaterra❓
Resposta de Ramon Andreu: A la revista privada Tot Bellaterra se li contracte 2 planes de publicitat directe de l’EMD, i una sèrie d’informacions generals com és el Plànol oficial de Bellaterra, l’ Agenda Cultural, el Llistat de Comerços, perquè ho vagi publicant. Aquesta publicació mensual, per l’EMD de Bellaterra té un cost mensual de 600€.
4. La BV-1414 es de titularitat de la Diputació. Ens pot dir si l’EMD està gestionant que al seu pas pel poble de Bellaterra es limiti la velocitat a 30 km h. com està fent Barcelona❓
Resposta de Ramon Andreu: Sí, s’està estudiant. Unes de les prioritats que tenim en mobilitat es dona que aquesta carretera (BV-1414) es pacifiqui, i es contempla la posibilitat de deixar-la en part a 30 km hora en algunes zones que sigui justificable (Ramon Andreu demana la confirmació del vocal Guillem Nadal). La respista es que sí, que s’està estudiant per pacificar-la a 30 km h. però no totalment al seu pas per Bellaterra, però sí alguna part.
5. Per qué no està fent l’EMD una campanya institucional als carrers de Bellaterra amb banderoles, per ajudar al Comerç de Bellaterra, com va fer per exemple amb la recollida de signatures per l’Annexió a Sant Cugat❓
Resposta de Ramon Andreu: Per poguer fer una campanya de publicitat, l’EMD ha de poguer tindre la competència. En el cas del Comerç de Bellaterra és competència de l’Ajuntament de Cerdanyola, i en aquest sentit hem aprovat en el ple d’avui, un acord per poguer parlar amb Cerdanyola perquè es pigui fet alguna cosa. Quan es va fer la recollida de signatures per l’annexió a Sant Cugat, que incloïa aquesta posibilitat de promoció. Sices fa un conveni amb Cerdanyola, evidentment que es podrà fer, i ja estem en aquest camí amb l’aprovació d’avui en el ple, d’aquesta moció a proposta d’ERC.
Moltes gràcies i salut per tothom ‼️
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bustiada a Bellaterra, BV-1414, Comerç de Bellaterra, Conveni de Bellaterra, ERC Bellaterra, Gent per Bellaterra, Jordi Sans, Ple Ordinari EMD de Bellaterra, Quim Oltra, Ramon Andreu, Tanca Carrer Escultor Vilanova, Tot Bellaterra |
Per evitar tant d’escrit i fer resums, compartim el vídeo complert del Ple Ordinari i preguntes del veïnat
Vídeo tramès a través del Facebook oficial de l’EMD de Bellaterra
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat EMD de Bellaterra, Ple ordinari |
Rècord de la publicació de l’escultura Esquirol de Bellaterra i la Plaça Joan Maragall (diumenge día 2 de juliol de 1978)

Publicació aportada pel bellaterrenc Ignasi Roda, creador del llibre 75 Anys de Bellaterra 1930-2005|CEDIDA
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Emili Colom, Inauguració Escultura Esquirol de Bellaterra, Plaça Joan Maragall |
“Segons acaba d’anunciar TV3, la Generalitat està estudiant el ràpid tancament de tots els Centres Cívics de Catalunya”

Centre Cívic i seu de l’EMD a la Plaça Joan Maragall de Bellaterra|BELLATERRA. CAT
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra, Tancament Centres Cívics de Catalunya |
“A la Plaça del Poeta Joan Maragall es troba la seu de l’EMD i el govern municipal de Bellaterra”
Esvorancs, esquerdes, moho, brossa i monument oxidat, tot un cocktail impresentable d’abandonement
El veïnat vol fets i no paraules, perquè la feina mal feta no té futur‼️

Escultura Esquirol de Bellaterra oxidat |BELLATERRA. CAT

Bosses acumulades sense recollir |BELLATERRA. CAT

Esvoranc des de fa temps |BELLATERRA. CAT

Esquerdes i moho edifici EMD |BELLATERRA. CAT
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Deixadesa Plaça Joan Maragall de Bellaterra, Vist a Bellaterra |
AJUDEM ALS COMERÇOS DE BELLATERRA‼️
Bellaterra. Cat comparteix amb el veïnat la Guia dels Comerços de Bellaterra amb els seus telèfons per contactar.
(Bellaterra. Cat ja té feta altra Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra)

Farmàcia Marta Caus☎️ 936 914 655

Condis de Bellaterra ☎️ 935 864 607

Bonaparte Pa i Dolç ☎️ 935 921 600

Llibrería Paper’s ☎️ 935 921 093

Perruqueria Teresa Romero ☎️ 935 929 829

Family Can ☎️ 661 333 597

Banc de Sabadell ☎️ 935 929 703

Benzinera Repsol ☎️ 935 801 584

Club Bellaterra ☎️ 935 802 542

MasiFill de Bellaterra ☎️ 937 254 433

Croshouse ☎️ 935 865 072

Taller de Serveis ☎️ 600 424 830

Reparació Vehicles ☎️ 934 355 792

MM Estudio Arquitectura ☎️ 699 649 319
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Covid-19, Guia Comerç de Bellaterra |
El pronòstic de José María Aznar del juliol del 2017 -“ Antes de romperse España, se romperá Cataluña ”- va sonar com el que era: una amenaça.

FOTO DE LA BBC
I efectivament la història posterior a l’1-O ha semblat donar-li la raó. El pols sobiranista va portar la resposta violenta de l’Estat al referèndum, l’inici de la repressió indiscriminada i la intervenció de la Generalitat amb el 155. L’escalfament polític i social es va traslladar al carrer amb el rearmament de l’unionisme. Les grans manifestacions de l’independentisme van tenir la rèplica espanyolista, que va aconseguir omplir el cor de Barcelona d’un clam constitucionalista. Als balcons s’hi va instal·lar la guerra de banderes. La convivència es va enrarir.
Malgrat que la situació política està lluny de cap solució, malgrat que ja fa tres anys que hi ha presos polítics independentistes i exiliats, la realitat social catalana ha tornat a un to convivencial. L’últim esclat d’ira va ser ara fa un any, amb la reacció de l’independentisme al carrer contra la sentència del Procés. Des d’aleshores, sigui per influència de la pandèmia, per un cert esgotament general, per les hores baixes de l’unionisme català -amb el desinflament de Cs- o pel fet que l’independentisme ja no és una amenaça immediata, la tensió ha baixat molts graus. La societat catalana ha tornat a una certa normalitat convivencial; la polarització política i identitària s’ha esmorteït. No hi ha hagut, en tot cas, la fractura que pronosticava, o que desitjava, Aznar.
En canvi, a Espanya s’ha produït un fenomen invers, una creixent polarització en la qual convergeixen molts factors d’inestabilitat, començant pel català, seguint per la crisi institucional de la monarquia i sumant-hi la radicalització d’una dreta que no ha dubtat a fer servir el covid com a arma política. L’enfrontament sempitern de les dues Espanyes torna a treure el cap. De fet, l’últim consens d’estat va ser precisament el que va unir fa tres anys el PP i el PSOE en l’aplicació del 155. Després d’això, a la capital de l’Estat tot han estat trencadisses, un crescendo d’intolerància. Desallotjat Rajoy del poder, el PP de Casado i Ayuso ha adoptat un desfermat populisme il·liberal a l’estil Trump per amagar l’ombra allargada de la corrupció que empaita el partit i per neutralitzar el protagonisme i creixement de la ultradreta de Vox, que precisament aquest dimecres encapçalarà una moció de censura al Congrés contra Pedro Sánchez. La demonització ideològica de la coalició d’esquerres (PSOE-Podem), el bloqueig de la reforma d’institucions clau com el Consell General del Poder Judicial (CGPJ), la fàcil instrumentalització d’una alta judicatura ultraconservadora, l’incendi permanent contra el més mínim intent de buscar una sortida dialogada amb l’independentisme i la increïble invenció, a compte de la gravíssima crisi sanitària, d’un nacionalisme madrileny concebut com a essència de l’espanyolisme són les eines d’enfrontament massiu que ha adoptat el PP i que estan crispant la política i la societat espanyoles fins a extrems inaudits.
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat politica |
La manca de manteniment durant anys i panys de l’escultura “Esquirol de Bellaterra”, una obra original de l’artista Emili Colom i Comerma, dorm en un lamentable estat, ple d’òxid i profunda deixadesa.
“Sorprèn no existeixi cap placa amb l’autor i veïns que van fer posible aquesta escultura simbol del poble de Bellaterra”

Escultura Esquirol de Bellaterra de la Plaça Maragall, seu de l’EMD | BELLATERRA. CAT
Perquè el nostre poble no té tants monuments, i per ser el símbol més popular de Bellaterra, és incomprensible la deixadesa pública d’aquesta escultura inaugurada el diumenge dia 2 de juliol de 1978, tant per part de l’Ajuntament de Cerdanyola, com posteriorment des del 2010, a càrrec de l’EMD Bellaterra.

Conjunt de l’escultura Esquirol de Bellaterra |BELLATERRA. CAT
L’escultura “Esquirol de Bellaterra”, és una obra original de l’escultor Emili Colom i Comerma (Barcelona, 1924-Bellaterra, 2007), inaugurada l’any 1991, amb l’ocasió del 50è aniversari de la creació del poble de Bellaterra. El seu disseny va anar a càrrec del també bellaterrenc Ramon Codinach i el sufragament per en Josep Anton Corbera.

Detall Esquirol de Bellaterra amb òxid |BELLATERRA. CAT
L’artista Emili Colom va tenir casa i taller a Bellaterra, i va pertànyer a la generació de transició entre el postnoucentisme i la modernitat, amb una gran producció de retrats, obra religiosa i escultura pública.

Cua de l’escultura Esquirol de Bellaterra ple d’òxid |BELLATERRA. CAT
Dades personals i obres realitzades
Emili Colom i Comerma va néixer a Barcelona l’any 1924. Fill i net d’escultors va estudiar a la Llotja i després va continuar els seus estudis a la Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi.
En l’exposició de final de curs li va ser atorgat, junt amb el pintor J.Rebled, el premi especial concedit per l’Escola als deixebles que consideraven més aptes per poder realitzar una exposició individual. Per aquest motiu, la Delegació de Belles Arts els hi va cedir el Palau de la Virreina per exposar-hi les seves obres. Tenia aleshores 19 anys i va aportar un total de 35 obres. Eren escultures en pedra, fusta, terracota i guix.

Detall de l’escultura Esquirol de Bellaterra, deixada i oxidada |BELLATERRA. CAT
Al cap de poc temps va rebre el seu primer encàrrec important i com era habitual en la clàssica bohèmia, va convidar als seus condeixebles a un sopar. Va ser en aquest sopar on es va fundar el grup “Betepocs”, el qual més tard donaria molt a parlar amb les seves exposicions itinerants i les seves reunions al inefable cafè de les Rambles sota la batuta de Josep Mª Garrut.
Com que la necessitat obliga, va haver de deixar la Escola de Belles Arts i va entrar a treballar en una foneria artística on va aprendre l’ofici. Més tard va treballar en un taller com a picapedrer i després en un altre on feien altars i retaules. També va fer d’ajudant de l’escultor J.Ros i Bofarull. D’aquell gran i humil escultor va aprendre molt d’ofici i molt d’humanisme. Va tenir també com a mestres a V.Navarro, E.Monjo, F.Marés i Bohigas.
Per a ell, els grans mestres de l’escultura eren en Gargallo, en Bourdelle o en Rodin, font d’inspiració per a futures generacions. Més tard, va contactar amb arquitectes de l’època i va treballar amb Duran Reynals, Ros de Ramis, Mora, C. Marqués i H. Laugier, qui va venir de Niza a escollir una escultura seva.
Al principi els seus encàrrecs solien ser bàsicament de caire religiós i més endavant ja va treballar més amb retrats i escultures de tema lliure.

Base que soporta l’escultura Esquirol de Bellaterra plena d’òxid|BELLATERRA. CAT
Font: Museu Art Cerdanyola. Bellaterra 1930-2005 per Ignasi Roda.
Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Emili Colom i Comerma, Escultura Esquirol de Bellaterra, Vist a Bellaterra |