
“A un polític no li demanis mai què farà, sinó com ho farà”, això és el que interessa al veïnat, i no el mareig d’un munt de paraules i projectes no realitzables a càrrec de la Presidència de l’EMD de Bellaterra des de l’any 2010.

Després d’11 anys del partit polític Gent per Bellaterra al poder de la nostra EMD, -amb un programa electoral que projectava governar al costat del veïnat-, la realitat i els fets demostren la manca de moltes reparacions de l’espai públic i zones verdes, unes competències que té al 100%. Aquesta primavera no s’ha replantat cap dels més de 74 arbres que Bellaterra.Cat ve denunciant amb fotos i vídeos, que es troben talats a moltes voreres cèntriques.

L’entitat Associació Bellaterra BV-1414 no es veu recoltzada per l’EMD amb la seva llarga campanya cívica per reduïr definitivament a 30 km hora la velocitat de les 6 avingudes que travessen el nostre poble, com són Bellaterra, Viza, Bertomeu, Marcet, Film i Sabadell. S’espera que la UVB presidida per Josep M Riba pugui gestionar aquestes reivindicacions veïnals davant l’Ajuntament de Cerdanyola.

Reial Decret 970/2020, de 10 de novembre, pel qual es modifiquen el Reglament general de circulació, aprovat pel Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre i el Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, en matèria de mesures urbanes de trànsit.
«Article 50. Límits de velocitat en vies urbanes i travessies.
1. El límit genèric de velocitat en vies urbanes serà de:
a) 20 km / h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera.
b) 30 km / h en vies d’un únic carril per sentit de circulació.
c) 50 km / h en vies de dues o més carrils per sentit de circulació.
A aquests efectes, els carrils reservats per a la circulació de determinats usuaris o ús exclusiu de transport públic no seran comptabilitzats.
2. Les velocitats genèriques establertes podran ser rebaixades prèvia senyalització específica, per l’autoritat municipal.
3. Excepcionalment, l’autoritat municipal podrà augmentar la velocitat en vies d’un únic carril per sentit fins a una velocitat màxima de 50 km / h, prèvia senyalització específica.
4. A les vies urbanes a què fa referència l’apartat 1 c) i en travessies, els vehicles que transportin mercaderies perilloses de circular com a màxim a 40 km / h.
5. El límit genèric de velocitat en travessies és de 50 km / h per a tot tipus de vehicles. Aquest límit podrà ser rebaixat per acord de l’autoritat municipal amb el titular de la via, prèvia senyalització específica.
6. El límit genèric de velocitat en autopistes i autovies que transcorren dins de poblat serà de 80 km / h, no obstant podrà ser ampliats per acord de l’autoritat municipal i el titular de la via, prèvia senyalització específica, sense ultrapassar en cap cas els límits genèrics establerts per a aquestes vies fora de poblat.
7. Les autoritats municipals i titulars de la via podran adoptar les mesures necessàries per aconseguir el calmat de el trànsit i facilitar la percepció dels límits de velocitat establerts.
8. Les infraccions a les normes d’aquest precepte tenen la consideració de greus tal com preveu l’article 76. a), llevat que tinguin la consideració de molt greus, de conformitat amb el que disposa l’article 77.a), tots dos de l’ text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. »