• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

NOMENCLÀTOR DE BELLATERRA (100) Carrer de Vázquez de Mella

25 Setembre 2020 per FLPT

Amb aquest número 100 del Nomenclator de Bellaterra, Bellaterra. Cat dona per finalitzades les publicacions per saber quelcom més dels personatges que apareixen a les plaques dels carrers del nostre poble.

El Carrer de Vázquez de Mella de Bellaterra té una llargada d’uns 600 metres, comença al Carrer de Can Llobet i finalitza al Camí Antic de Sant Cugat. A l’alçada del número 8 de Vázquez de Mella es trova el polèmic Carrer de l’Escultor Vilanova, bloquejat amb tanques i portes de ferro, que un veí incívic va instal·lar per compta seva -i sense permís de ningú-, el que impedeix que el veïnat tingui accés per passejar, tot i sortir al Plànol Oficial de Bellaterra. L’EMD s’ha compromès d’obrir-lo en el plaç màxim d’un mes.

A la seva placa apareix dibuixat el boix – grèvol (Ilex aquifolium)

Placa de Carrer Vázquez de Mella de Bellaterra |ARXIU BELLATERRA. CAT

Juan Vázquez de Mella y Fanjul (Cangas de Onís, 1861 — Madrid, 1928)
Diputat des del 1893 i orador grandiloqüent, fou un dels portaveus del seu credo a les corts. Durant la Primera Guerra Mundial es declarà germanòfil, la qual cosa provocà el trencament amb Jaume de Borbó, que era partidari dels aliats. Fundà el partit tradicionalista i El Pensamiento Español (1919). Per a ell, els tres puntals del tradicionalisme són: la unitat catòlica, la monarquia cristiana i la llibertat municipal. Propugnava una representació corporativista i, en política internacional, era partidari de la federació amb Portugal i de l’acostament a l’Amèrica Llatina. Els seus escrits i discursos foren publicats en les seves Obras completas (a partir del 1933).

Plànol oficial de Bellaterra |CEDIT EMD BELLATERRA

Font: Gran Enciclopèdia Catalana

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Carrer de l'Escultor Vilanova, Carrer Vázquez de Mella, Nomenclàtor de Bellaterra |

  • Setembre 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    « ag.   oct. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d