El nou esquema és més eficient i suposarà un estalvi d’emissions de gasos contaminants de 32 tones de diòxid de carboni anuals

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) reordenarà les parades d’autocars del campus de Bellaterra per passar de la desena de punts d’arribada a només dos, que estaran a deu minuts caminant com a màxim de qualsevol punt del campus. Així les dues noves parades estaran a l’Eix Central, una a tocar de la parada dels FGC i l’altra a la zona del SAF i Ciències. Des d’allà connectaran amb el servei de bus intern que recorre totes les facultats i edificis, com el Rectorat o la Vila Universitària. La línia Barcelona-Cerdanyola-UAB, els serveis setmanals i els nocturns, però, continuaran fent els mateixos recorreguts i parades que fan a dia d’avui.
Els autocars arriben des de 87 municipis d’arreu de Catalunya – el 2016, n’eren 63 – i el fan servir diàriament 1.700 persones, tot i que podrien arribar a ser 3.000. Hi arriben 16 línies d’autobús interurbà que connecten el campus amb 50 municipis; i 4 línies més que donen servei a la UAB de manera setmanal des de 30 municipis.
El nou esquema dels serveis d’autocars, traçat pel Vicerrectorat del Campus, Sostenibilitat i Territori amb la col·laboració de la Direcció General de Mobilitat i Transport de la Generalitat, és més eficient i suposarà un estalvi d’emissions de gasos contaminants de 32 tones de diòxid de carboni anuals.
En el marc de la política de mobilitat sostenible de la UAB, el Vicerectorat de Campus, Sostenibilitat i Territori, amb la col·laboració de la Direcció General de Mobilitat i Transport de la Generalitat, ha traçat un nou esquema dels serveis d’autocars que asseguren que és més eficient, i que suposaran una estalvi d’emissions de gasos contaminants de 32 tones de diòxid de carboni anuals.
Font: Nació Sabadell