• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

BELLATERRA GOURMET: “El Sarró de cabra del Moianès, millor formatge de cabra de pell florida del món”

25 Octubre 2019 per FLPT

Bellaterra Gourmet fa temps que recomana el formatge Sarró de cabra del Moianès (Uns 24€ quilo). Ho trobareu a l’Esclat de Sant Cugat del Vallès, km0 de Bellaterra.

Error
Aquest vídeo no existeix

Elaborat per Montbrú, és l’únic formatge català premiat a la categoria més alta del World Cheese Awards

ARTICLE, VÍDEO I FOTOS DE TV3

El Sarró de cabra, que elabora la formatgeria Montbrú, ha estat escollit el millor formatge de cabra de pell florida del món al World Cheese Awards, considerats els Oscars dels formatges. Al concurs s’hi presenten 3.500 formatges, en 80 categories. Aquest ha estat l’únic formatge català premiat a la categoria més alta, de la qual només formen part 84 formatges d’arreu del món.
Per fer un bon formatge, la matèria primera ha de ser excel·lent i la llet la treuen de cabres seves i d’una quarantena de ramats més del país que tenen el certificat de Llet de Cabres Catalanes. En controlen molt el maneig i l’alimentació per obtenir-ne llet de gran qualitat.

Un cop a la cambra on madura, s’han de controlar molt la temperatura i la humitat. I aquest formatge, el seu producte estrella, l’han de voltejar cada dia d’un a un.

Martí Padrisa, formatgelier, explica quin gust té aquest Sarró de cabra que ha agradat tant al jurat:

“És un formatge de cabra molt suau, cremós, amb un toc cítric que juga molt bé amb aquesta aroma que li dona el fong exterior, que recorda terra, molsa, bosc. Sobretot el lloc d’on és fet, el Moianès.”

De fet, van passar de fer, 40 anys enrere, formatges a la cuina de casa per revaloritzar la llet de les seves cabres a muntar una formatgeria que ja té 50 treballadors. Produeixen 200 tones de 15 tipus de formatges, i cada cop n’exporten més. Ja han guanyat altres premis i ara també triomfen amb productes nous com aquest “cheesefuet”, un formatge de cabra amb forma de fuet que també ha guanyat una medalla de plata.

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra Gourmet, Millor formatge del món, Moianès, Sarró de Cabra |

  • Octubre 2019
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
    « set.   nov. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d