Feeds:
Entrades
Comentaris

Archive for the ‘Bellaterra’ Category

“Desde Bellaterra tot el nostre respecte i admiració per la vostra cura solidària i humana feina”

Reclament una vegada més a Cerdanyola i al Cat Salut l’obertura del CAP de Bellaterra (població amb 3.000 habitants sense servei mèdic local)

Error
Aquest vídeo no existeix

Avui és el Dia Mundial de la Infermeria, un col·lectiu essencial i imprescindible!

Tenen cura de qui més ho necessita amb empatia, comprensió i atenció

La professió d’infermeria és i ha estat durant molts anys l’art i la ciència de tenir cura de l’ésser humà en tots els àmbits de la salut.

Envia’ls el teu missatge d’agraïment a través de les xarxes socials fent ús de les etiquetes #gràciesinfermera #gràciesinfermer

Read Full Post »

Alguns propietaris asseguren que hi ha llogaters que es volen aprofitar de la situació i el Sindicat de Llogaters denuncia que s’estan apujant mensualitats en plena crisi

Arribar a pactes, moltes vegades, depén de la situació econòmica del propietari

CCMA|Aitor Álvarez García

Amb el mercat immobiliari paralitzat i nombrosos llogaters amb problemes per pagar la mensualitat molts propietaris estan accedint a rebaixar el lloguer temporalment com a gest de solidaritat, però també per assegurar-se seguir cobrant i mantenir els seus immobles plens quan això passi.

Això és el que ha fet Francesc Aguilar, propietari de 5 pisos i locals en lloguer a Sabadell.

“Jo els vaig trucar i els vaig preguntar quines necessitats tenien. Perquè, si no, segur que ells, al cap d’un mes, m’haguessin dit ‘no et puc pagar el lloguer’.”

Rafael Castilla, gerent de Comprarcasa RC Finques Sabadell, diu que la rebaixa és possible depenent de la situació econòmica del propietari.

“Hi ha casos que els petits propietaris no han pogut renegociar aquest lloguer perquè depenen d’aquests ingressos per complir, també, les seves obligacions.”

És exactament el que li passa a Romuald Gisbert, propietari de dos pisos en lloguer a Sabadell.

“Jo soc jubilat. Vaig fer aquesta inversió com a complement de la meva jubilació. Aleshores, tots els meus compromisos estan en funció d’aquest lloguer.”

Alguns comerços asseguren que, si no haguessin pogut negociar de lloguer, haurien d’haver tancat el negoci.

La Naira ha aconseguit una rebaixa del 30% al local que té llogat.

“No quedem en deute i tenim un preu raonable per l’època en què estem. Tot i les dificultats, anem assumint les despeses.”

La situació és complexa als locals comercials, però també en moltes llars. Amb ERTOS, acomiadaments i aturades d’activitats en els negocis, n’hi ha que han aconseguit rebaixes o ajornaments. D’altres no s’han vist amb cor de demanar-ho.

Gabriel López és autònom i el seu negoci està aturat, però sap que el propietari depèn del lloguer per viure.

“No l’hi he plantejat encara perquè l’home té una pensió mínima per sobreviure. Ell té el seu pis, aquesta casa la té llogada i, amb això, sobreviu. Si això va per a llarg, sí que li hauré de plantejar que me’l baixi.”

A la Lorena Moto, que s’ha quedat sense feina, li han ajornat el pagament d’una part del lloguer.

“Sortirem beneficiats ell i jo perquè, en aquests moments, no crec que puguin llogar ara. Ens n’hem beneficiat el dos. Jo ara pago el 50% i l’altre 50%, quan es pugui.”

Els propietaris asseguren que s’estan trobant llogaters que es volen aprofitar de la situació.

Ho explica Enrique Vendrell, vicepresident Col·legi d’Administració de Finques de Barcelona i Lleida.

“Com que estem en una etapa d’alarma, doncs a mi em toca el que em toqui. A veure, no. S’ha d’acreditar una necessitat sorgida com una conseqüència d’aquest estat d’alarma.”

El Sindicat de Llogaters, però, ha detectat que també passa a la inversa i que hi ha qui està apujant les mensualitats en plena crisi.

Read Full Post »

La bona feina no té fronteres!

Carrer Abat Oliba |BELLATERRA. CAT

La Brigada de l’EMD repara la perillosa vorera aixecada del carrer Abat Oliba amb Casas i Amigó

Carrer Abat Oliba|BELLATERRA. CAT

Read Full Post »

Un dels perills cada cop més evidents del nou món que s’albira a causa de la pandèmia del covid-19 és la temptació de tancament tant col·lectiu (nacionalismes) com individual (egoismes).

Així doncs, a més de crear les condicions objectives per vèncer mèdicament la malaltia, el repte és combatre aquest impuls ideològic de tancament, sempre latent en les societats i els individus. Més enllà de la tragèdia de les morts i de l’empobriment que ens pot caure al damunt, el pitjor efecte del coronavirus seria que ens conduís a una “nova normalitat” en què manés la por, el recel envers l’altre, la falsa sensació que hi ha seguretat en la reclusió. El confinament i el tancament de fronteres només són una solució transitòria: no és l’horitzó al qual hem d’aspirar.

Un món en què guanyi la idea de tancament ens empobriria com a societat i com a persones, ens faria recular econòmicament i humanament. El comerç internacional no en pot sortir perjudicat, no pot retrocedir, perquè històricament ha estat i és un dels grans motors de progrés. Naturalment, la globalització té una cara fosca, però del que es tracta no és d’anar enrere cap a les guerres comercials i els patriotismes econòmics (l’America first de Trump), sinó de regular els mercats amb una multilateralitat pactada, amb acords polítics a gran escala. És l’hora de la política en majúscules, entesa com a negociació i pacte, com a àrbitre en les relacions internacionals.

La sortida d’aquesta crisi no hauria de ser un campi qui pugui nacionalista, sinó un nou ordre mundial multilateral. I el mateix que val a escala global també hauria de prevaler per a Europa. Però el moment és delicat perquè les urgències (la crisi sanitària i econòmica) són tan fortes que estan portant a un rebrot dels nacionalismes d’estat. Està prevalent la falsa creença que al covid-19 se’l guanya aïllant territoris. En part sí, esclar, però aquestes victòries parcials no tenen futur. Perquè les societats contemporànies s’han construït a partir de la connectivitat i la globalització. Per això, en els països o àrees que han aconseguit controlar el virus, el primer que es reclama és una obertura a l’exterior que reactivi l’economia i permeti circular a productes i persones. Aquestes demandes també es basen, naturalment, en l’afany humà de llibertat. No podem concebre un món futur de llibertat vigilada. Sense llibertat no hi ha un horitzó que valgui la pena imaginar, tant en termes personals com, de nou, econòmics.

La humanitat ha avançat gràcies a un impuls col·laboratiu forjat a través de l’intercanvi, tant a nivell d’idees com de béns materials. La cultura i el mercat són essencials per a la supervivència col·lectiva. Com també ho és el respecte a la natura, que també és un bé col·lectiu que reclama una acció global i concertada. Al coronavirus només se’l guanyarà des de la cooperació científica i governamental. I el món que surti d’aquest repte només pot ser viable amb un reforçament de la cooperació política i la llibertat econòmica. L’aïllament que proclamen els populismes de diversa índole ens conduirà al desastre sanitari, ecològic i econòmic.

Read Full Post »

Us presentem la nostra recepta casolana de Daneses de canyella fetes a Bellaterra.

Detall de les daneses de canyella|BELLATERRA GOURMET

INDREDIENTS:

375 ml d’aigua calenta

10 g de llevat fresc

375 g de farina qualitat 000

140 g de farina de rebosteria

50 g de sucre Panela

5 g de sal

285 g de mantega sense sal

Daneses de canyella crues al forn|BELLATERRA GOURMET

ELABORACIÓ:

Per iniciar, en un bol per barrejar, posem l’aigua, que ha d’estar a una temperatura d’uns 45 graus centígrads.

“Si us agraden les panses sultanes les podeu afegir a la barreja”

Afegim a l’aigua el llevat, la farina qualitat 000, la de rebosteria, el sucre Panela, la sal i ¼ tassa de mantega de vaca. Treballem la massa fins que aquesta poca mantega s’integri bé. Afegim la resta i treballem.

Deixem que la massa fermenti durant 30 minuts. Després d’aquest temps, la fiquem a la nevera durant 2 hores perquè es refrigeri.

Estirem la massa i la pleguem com si fos un llibre. Emboliquem en plàstic i la refrigerem durant 1 hora, perquè creixi.

Després, li donem el segon plegat, que consisteix a fer plecs a terços. Deixem reposar la massa durant una altra hora.

Passat el temps, tornem a plegar en terços per última vegada. Deixem reposar una altra hora.

Fornejar durant 20 minuts a 170 graus

Daneses de canyella mig cuites al forn|BELLATERRA GOURMET

Bona cuina i força salut!

Read Full Post »

Aquí teniu el pack de pagès per servir-lo a casa vostra de Bellaterra el proper dimecres.

Ja podeu fer la comanda al seu WhatsApp!

Read Full Post »

Bellaterra, 10 de maig de 2020

Read Full Post »

Aquests dies enrere Bellaterra. Cat va penjar unes fotos sobre un roure històric del Camí de la Font de la Bonaigua, que va des de la BV-1414 de Bellaterra fins el Parc de la Font de la Bonaigua (1930)

Roure històric protegit per la família Taka al Parc de la Bonaigua|BELLATERRA. CAT

Feliçment, i a través de les xarxes socials del nostre poble hem sabut que la família propera de la mascota Taka és qui va fer aquesta bona feina d’amor per la natura i l’estima pel roure històric del Parc de la Bonaigua.

Aquesta bona feina la va ferl’any 2003 la família bellaterrenca que viu tocan el roure històric del Parc de la Bonaigua.

Taka i Kenya (2011), mascotes al Parc de la Bonaigua de Bellaterra|ARXIU BELLATERRA. CAT

Quan la família de la, Taka vàrem venir a viure a Bellaterra, -perquè els hi agradava molt aquets roure-, al fer les obres, el van reforçar amb uns 3 metres de formigó – per aguantar la viga de ferro-, i després el van podar perquè pogués creixes més cap a la casa i així fes de contrapès, i aportés ombra amb una coreografia natural al seu jardí.

Roure històric protegit al Camí de la Font de la Bonaigia|BELLATERRA. CAT

La família de la Taka pot asegurar que el roure històric no es mou ni un cm, perquè des llavors ho porten controlat dia a dia.

Senyal cívica aportada per la família de la Taka del Parc de la Bonaigua|ARXIU BELLATERRA. CAT

També ho vam protegir amb uns 3 mts d’escuma dura envoltant la viga, no fos que si baixés algun cicliste despistat, no agafés correctament la curva i parés a fer una migdiada obligatòria sota el roure històric del Parc de la Font de la Bonaigua de Bellaterra (Vallès Occidental)

Read Full Post »

Amb la crisi sanitària en vies de superació, tot i que encara queda molt de camí per recórrer -sobretot mentre no hi hagi una vacuna, ni un tractament evident i efectiu-, la gran incògnita ara és què passarà amb l’economia.

Estem davant d’una crisi sense precedents al món i la pregunta dels experts és si la sortida a la crisi serà en forma d’U o de V, o si serà en forma de V asimètrica. És a dir, un caiguda brusca i una recuperació menys pronunciada. La velocitat de la recuperació dependrà de diversos factors. Bàsicament, de la capacitat d’adaptació del teixit productiu i dels diferents sectors a la nova demanda, i del paper del sector públic. Però la sortida també dependrà de la profunditat de la caiguda i del fet que no hi hagi una segona onada de contagis a la tardor.

Durant les primeres setmanes d’esclat de la pandèmia, vèiem com moltes empreses adaptaven la seva activitat productiva per fabricar mascaretes, gels desinfectants o respiradors. La normalitat, que no la “nova normalitat”, trigarà a arribar, si ho fa. I els hàbits dels consumidors també han canviat durant aquestes setmanes de confinament. Per tant, aquells que s’hi adaptin millor tindran més possibilitats de sobreviure.

La primera part de la crisi ha sigut una crisi sobretot d’oferta, moltes empreses s’han vist obligades a abaixar la persiana. A Catalunya gairebé 95.000 empreses han presentat un ERTO i hi ha gairebé 700.000 treballadors afectats que de ben segur s’ho pensaran dues vegades a l’hora de fer segons quines despeses. Per tant, ara la crisi també serà de demanda. Però a diferència de l’anterior recessió, quan la davallada de la demanda interna es va veure compensada per l’externa, això ara no passarà perquè el món també està en crisi i el turisme exterior no podrà o no voldrà venir a visitar-nos. És per tot això que la recuperació també dependrà, en bona mesura, de la quantitat, la mida i l’eficiència de les ajudes públiques. En aquest sentit, el paper del sector públic també serà clau en la regulació.

La recuperació també dependrà de la profunditat de la caiguda. Són molts els experts que consideren que amb caigudes del PIB superiors al 8%, els nivells de riquesa del 2019 no s’assoliran fins ben entrat el 2022, i alguns sectors no preveuen la plena recuperació fins al 2024. El futur és incert, i sense una vacuna a l’horitzó, encara més. Preocupa una segona onada a la tardor, que ens obligui de nou a tancar-ho tot i a tornar-nos a confinar. Per sort, mai com ara, hi havia hagut tants científics i investigadors treballant en una única causa. La col·laboració público-privada aquí també serà cabdal. La sortida serà col·laborativa, en tots els àmbits, o no ens en sortirem.

Read Full Post »

Avui diumenge 10 de maig han començat els xàfecs i tempesta amb fortes pluges a Bellaterra (Vallès Occidental), i continuaran fortes durant tot el dia.

Desitgem deixin de caure més arbres, ja que segons Bellaterra TV, actualment tenim més de 40 caiguts a l’espai public del nostre poble, i representa una feinada pels tres professionals de La Brigada de l’EMD de Bellaterra.

Aquí teniu aquest petit vídeo que hem fet a les 08:15 hores d’avui diumenge.

Read Full Post »

« Newer Posts - Older Posts »