FOMENTO DE LA VIVIENDA POPULAR, S. A. Rambla dels Estudis, 2.””, A BARCELONA Telèfon 11350
Urbanització BELLA-TERRA, 1929-1930

En la nostra ciutat com en totes les grans capitals del mon, augmenta cada dia més el desig de trovar en la tranquilitat del camp, el repòs necessari a la febre de treball que la civilitza ció moderna imposa.
Buscant llocs adequats, s’han iniciat algunes urbanitza cions als voltants de Barcelona però cap d’elles reuneix les condicions necessàries per a ésser qualificada de perfecta, unes per la manca de mitjants de comunicació ràpids i económics. altres per no estar llindants amb una línia de ferrocarril, al tres per no tenir aigües bones i abundants, i finalment, les. restants per no estar enclavades en zones higièniques en ple na natura sense velles construccións anexes, mancades de tota higiene. Per totes aquestes causes cap d’elles ha pogut obtindre el
desenvolupament i èxit que llurs iniciadors esperaven. Procurant evitar fots aquests defectes, «Fomento de la Vivienda Popular, S. A ha organitzat la Urbanització de «Bella Terra» que bé podriem dir está enclavada en lloc de bellesa única.
La Urbanització llinda en tota la seva extensió amb la linia dels Ferrocarrils de Catalunya que neix a la plaça d’aquest nom i consta amb una magnífica estació, construida expressa. ment en els mateixos terrenys, en el trajecte comprés entre les estacions de Sant Cugat i Sabadell a trenta minuts de l’esmentada plaça de Catalunya i amb un servei de trens regulars cada mitja hora.
Una magnifica carretera que neix en el quilómetre 3 de la que va de Sardanyola a Sant Cugat uneix la Urbanització Bella Terra amb la xarxa general.
La Urbanització dotada d’una extensissima instalació general d’aigüa directa i a gran presió, permet abastir a tota altura les construccions que si projectin.
La llum es conectada de la xarxa de distribució establerta per la Societat «Riegos y Fuerzas del Ebro >> i derivada de les estacions transformadores construides i a càrrec de l’Entitat Urbanitza dora.
Aixis mateix, ja hi ha construit el clavagueram de desguas, per a les aigües negres i pluvials.
L’extensió surperficial que comprèn les diverses finques sumen al voltant de 30.000.000 de pams quadrats, poblats la majoria de magnifiques pinedes amb les millors condicions de floreixement aixis com amb abundor d’herbes boscanes, com farigola, ginesta, romani, etc., etc. que sols creixen en climes secs.
La Urbanització projectada en un ampli sentit urbanistic porta aparellades unes formoses plantacions, voreres i amplies avingudes.
Es porten construits més d’una cinquantena de magnifics i airososos xalets de gust modern amb tot el comfort, projectats i dirigits per destingits arquitectes.
Per informes dirigiu-vos a l’entitat urbanitzadora:
FOMENTO DE LA VIVIENDA POPULAR, S. A. Rambla dels Estudis, 2.””, A BARCELONA Telèfon 11350