• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« FÒRUM BELLATERRA|Descobreix què és l’hidrogen verd: solució i desafiament.
DIARI DE SABADELL|Bellaterra, més a prop que mai d’annexionar-se a Sant Cugat »

PROTECCIÓ CIVIL| Per què va sonar una sirena de risc químic ahir a Bellaterra?

21 Octubre 2022 per Viot

Bellaterra.Cat, per saber quelcom sobre aquesta sorprenent sirena, va contactar amb els Bombers de la Generalitat i la policia urbana de Cerdanyola, però cap dels dos tenien constància i no podien confirmar si eren autèntiques de risc.

Tot indica que era una prova feta des de la Vila Universitària de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el que és incomprensible és la no comunicació a les autoritats de Protecció Civil ni cap autoritat local.

Sirena de risc químic ahir a Bellaterra

Què són les sirenes de risc químic?

Les sirenes de risc químic són el sistema d’avís a la ciutadania previst en els plans de protecció civil per emergències químiques quan un accident químic és greu i pot afectar la població.

A tot Catalunya hi ha 86 sirenes instal·lades a 38 municipis, entre les quals, Barcelona. Mira com és un dels simulacres a Barcelona.

Com saber si una sirena indica un risc químic?

En el moment de l’avís s’emeten tres senyals d’un minut de durada separades per silencis de cinc segons. Això indica que hi ha hagut un accident químic. A partir d’aquí, s’han de prendre les mesures bàsiques de protecció.

Com actuar si sentim l’alerta de risc químic?

Si es tracta d’un avís real i no un simulacre es recomana:

Si som a casa: quedar-se dins,preferiblement a les habitacions més interiors, aturar els aparells de climatització, no anar a buscar els nens a l’escola i informar-se a través dels mitjans de comunicació.

Si estem viatjant en cotxe, hem de sortir-ne i tancar-nos en un edifici proper.
I és important no anar a recollir els nens a l’escola: allà ja estan ben protegits.

Si som al carrer, cal refugiar-se al primer edifici que trobem.

Quan ha passat el perill, un únic senyal continu de 30 segons indica que ara ja podem respirar tranquils.

https://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/consells_autoproteccio_emergencia/riscos_tecnologics/risc_quimic/faqs-risc-quimic/les-sirenes-de-risc-quimic-/

Font: Gencat,

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra, Protecció civil, Sirena risc químic |

  • Octubre 2022
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
    « set.   nov. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 27 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    A %d bloguers els agrada això: