• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« SOCIETAT: Ja és possible casar-se davant un notari sense necessitat de passar pel Registre Civil
ARA EDITORIAL: Compte amb les pujades d’impostos encobertes »

BELLATERRA CULTURA: Llibreria Paper’s recomana “Noms d’una Vida” de Joaquim Nadal

2 Mai 2021 per Viot

En aquest volum, Joaquim Nadal dedica 76 articles a 67 protagonistes, com els seus pares, Josep Tarradellas, Diana Garrigosa o Pablo Picasso.

Joaquim Nadal amb el seu llibre Noms d’una Vida|DIARI DE GIRONA

L’historiador, escriptor i polític Joaquim Nadal acaba de publicar ‘Noms d’una vida’, el tercer llibre de perfils biogràfics que l’autor dedica a parlar de persones, vives o mortes, que l’han marcat i que en la seva projecció pública, cívica i nacional, han excel·lit pels seus valors, treball i dedicació a la comunitat.

Nadal diu estar “feliç” d’haver fet una trilogia de perfils humans i reconeix que en aquest llibre s’implica i s’acosta més a les persones i a l’emoció. Editat per Pagès Editors, forma part de la col·lecció d’assaig ‘Argent viu’, dirigida per la filòloga i política lleidatana Carme Vidal Huguet.

Juntament amb ‘Vides amb nom’ i ‘Noves vides amb nom’, ‘Noms d’una vida’ forma una trilogia. Segons expliquen des de Pagès Editors, “l’estil personal i afinada sensibilitat, permet a l’autor subratllar les dimensions quotidianes i els valors dels biografiats; unes vides directa o indirectament lligades a la seva a nivell personal o intel·lectual”.
Al llibre hi ha els perfils biogràfics de noms de la seva família (el pare i a la mare de Joaquim Nadal) i noms singulars de la història, l’art, la política o l’església, com Ermessenda de Carcassona, Josep Tarradellas, Diana Garrigosa, Hilari Raguer, Maillol, Pablo Picasso, Modest Prats, Josep Fontana, Pierre Vilar, Eva Serra, Sebastià Salellas i Magret o Narcís-Jordi Aragó, entre d’altres.

“No són els noms d’una vida, són noms que esdevenen presències intenses en la meva, per simpatia, afinitat, coincidència cívica i política, interès intel·lectual, vincles professionals o emocionals, per amistat o per tot alhora”, explica Nadal.

Nadal encapçala el llibre amb dos articles molt personals, un dedicat al seu pare que recull el que l’autor va escriure pel dia del funeral, fa 3 anys, i un altre que recull unes notes escrites per a la seva mare, que està a punt de fer 90 anys. Nadal també destaca l’article breu sobre Diana Garrigosa i l’impacte de la seva mort.

“És la persona que acompanya Paqual Maragall, mentre viu un Alzheimer creixent i que de cop desapareix del mapa com si hagués fet tot el que havia de fer a la vida, deixant les coses endreçades”, explica l’autor. També dedica un article al text que es va llegir en el funeral de Josep Pla, tres articles dedicats a Raimon i un altre a un membre del PSUC.

L’autor, que ha presentat el llibre el passat dijous, acompanyat de Carme Vidal i de la directora de Pagès Editors, Eulàlia Pagès, ha reconegut que en aquest tercer volum s’hi afegeix una pulsió emocional.
“Em deixo anar una mica més perquè he deixat de mantenir distància entre les persones”, explica, “i això fa que en algun moment intenti transmetre l’esgarrifança de l’emoció per la coneixença d’un personatge o per algun fet que l’acompanya en la vida o en la mort”, reconeix. L’autor subratlla que quan es tracta de persones que han mort i a les quals els hi dedica algun article, “sempre destaco que dels morts no ens importa la mort, sinó que ens importa a vida”.

Font: Pagès Editors, Llibreria Paper’s

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra Cultura, Joaquim Nadal, Llibreria Paper's, Noms d'una Vida |

  • Mai 2021
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
    « abr.   juny »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 26 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d bloggers like this: