• Pàgina d'inici
  • Comissió Veïnal Bellaterra Sant Cugat del Vallès
  • Consultar Censos INE Bellaterra des de 2011
  • Decret llei 244/2007 Generalitat de Catalunya
  • Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra
  • Hàbits de consum dels veïns de Bellaterra
  • Informe Jurídic Annexió Bellaterra a Sant Cugat del Vallès
  • Telèfons d’interès de Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de 2009 Diari Independent de Bellaterra Sense ànim de lucre

Feeds:
Entrades
Comentaris
« BELLATERRA CULTURA: El Consell d’Audiovisual de Catalunya (CAC) reclama més català
DOL A CATALUNYA: Avui 11 de desembre día de dol pels morts de Badalona »

ECONOMÍA DE BUTXACA: Cs de Cerdanyola contra el Tribut Metropolità de l’AMB

10 Desembre 2020 per Viot

La portaveu de Cs a l’Ajuntament de Cerdanyola, Sonia Rodríguez, considera que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) “ha espremut les butxaques del contribuen sense millorar ni el transport ni els serveis”.

Sonia Rodríguez, portaveu Cs a l’Ajuntament de Cerdanyola|CEDIDA

Els integrants del grup municipal de Cs a l’Ajuntament consideren “indecent” que, en plena crisi social i econòmica pel Covid-19, el govern metropolità “segueixi incrementant la càrrega fiscal als ciutadans”. Davant d’això, la portaveu del grup, Sonia Rodríguez, anuncia la presentació al Ple de l’Ajuntament de desembre una moció que sol·licitarà la reducció i posterior eliminació del Tribut Metropolità. Cs proposa l’elaboració d’un Pla de Finançament de Transport Públic “real, concret, segur, que garanteixi el finançament suficient de les infraestructures de transport, presents i futures, evitant pegats i permetent l’eliminació del Tribut Metropolità”.

La formació taronja reclama com a mesura immediata que es retornin les quantitats cobrades indegudament als municipis de la segona corona metropolitana, com Cerdanyola, i que s’incorporin tots els títols de tarifació social als 36 municipis de l’Àrea Metropolitana. Rodríguez considera que l’AMB ha espremut la butxaca dels contribuents “per omplir les seves arques” sense cap millora a canvi i recorda que l’entitat “va cometre errors en el càlcul de l’impost”, un tribut que considera que es basa “injustament” en el valor cadastral. Cs inclou en la proposta un pla per “eliminar duplicitats administratives, organismes innecessaris i subvencions amb escàs control en totes les administracions públiques”.

La portaveu de Cs ha insistit en la necessitat que s’incloguin, en el Pla Director d’Infraestructures 2020-30, “les inversions necessàries per pal·liar el desequilibri d’infraestructures existents en algunes poblacions de l’AMB” i que s’adapti el pressupost del 2021 a la nova realitat econòmica que sorgirà després del Covid-19.

En aquest sentit, la formació taronja demana eximir de l pagament del Tribut per als exercicis de 2020 i 2021 a totes aquelles empreses i autònoms que han hagut de cessar la seva activitat total o parcialment a causa de les restriccions, així com a aquells treballadors en situació d’ERTO o desocupació.

Font: Info Cerdanyola

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Economia de butxaca |

  • Desembre 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
    « nov.   gen. »
  • Pàgines

    • Comissió Veïnal Bellaterra Sant Cugat del Vallès
    • Consultar Censos INE Bellaterra des de 2011
    • Decret llei 244/2007 Generalitat de Catalunya
    • Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra
    • Hàbits de consum dels veïns de Bellaterra
    • Informe Jurídic Annexió Bellaterra a Sant Cugat del Vallès
    • Telèfons d’interès de Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


Cancel·la

 
S'estan carregant els comentaris...
Comentari
    ×
    <span>%d</span> bloggers like this: