• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

BELLATERRA TEMPS DE FLORS: Viola d’olor (Viola odorata) de Bellaterra

4 febrer 2020 per FLPT

Ram de violes d’olor de Bellaterra|BELLATERRA. CAT

La viola d’olor (Viola odorata) en referència a l’olor dolça que desprèn (car és l’única espècie de la família de les violàcies que emet perfum), és una planta de la família de les violàcies. És originària d’Europa, més concretament de la regió mediterrània. Tot i així, s’estén pràcticament per tot el món, des d’Àsia fins al nord d’Àfrica, passant per les zones més fresques d’Amèrica.

Descripció

És una planta herbàcia d’entre 5-10 cm d’alçada d’arrel perenne. Té una arrel axonomorfa amb rizoma i tiges herbàcies amb dues estípules lanceolades cada una. Tant les fulles com les flors creixen en roseta basal des de l’arrel i són altament peciolades. Les fulles són simples, cordiformes, amb el marge lleugerament dentat i brillants per l’anvers.

Violetes de Bellarerra|BELLATERRA. CAT

La flor, molt aromàtica, posseeix un gran peduncle quadrangular amb dues bràctees i mesura fins a 2 cm. Té un color violeta intens, però també n’hi ha de roses, blanques i grogues. El periant està compost per cinc sèpals dialisèpals i cinc pètals dialipètals desiguals, el més baix dels quals prolongat inferiorment. És hermafrodita amb un androceu que consta de 5 estams (els 2 inferiors tenen un apèndix inclòs) i un gineceu sincàrpic de tres carpels.

Violetes sobre el llibre Història de Bellaterra per Ignasi Roda Fàbregas|BELLATERRA. CAT

El fruit és una càpsula arrodonida, vellosa i de color lila brut que s’obre en tres valves cadascuna de les quals conté nombroses llavors.

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra, Viola d'olor, Viola odorata, Violetes |

  • febrer 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    242526272829  
    « gen.   març »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d