Sanitat detecta listèria en aquests lots de foie i demana que no es consumeixin.
Els lots afectats pel bacteri també s’han distribuït a Catalunya
L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha alertat de la presència de listèria en medallons de bloc d’ànec i foie de l’empresa Patés Zubia . La marca va detectar la presència de listèria en quatre lots de producte en un dels seus autocontrols i va activar el protocol de crisi notificant-ho a les autoritats competents. Ara s’està procedint a la retirada del mercat dels productes afectats i d’altres lots per motius de precaució.
A més, l’AESAN ha inclòs al seu web una informació adreçada al consumidor i als mitjans de comunicació. Els productes implicats en l’alerta són de la marca Zubia i es comercialitzen refrigerats i envasats en plàstic (tipus blíster). Han estat fabricats a Espanya i distribuïts a Catalunya, però també a Andalusia, Astúries, Illes Balears, Cantàbria, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Madrid, País Valencià i País Basc.
Llistat de lots afectats

Amb la informació que hi ha fins ara, no s’ha confirmat a l’estat cap cas associat a aquesta alerta.
Com a mesura de precaució, s’estan retirant del mercat els productes afectats dels canals de comercialització i es recomana a les persones que tinguin a casa productes afectats per aquesta alerta que no els consumeixin i els tornin als punts de venda on els han comprat.