• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« BELLATERRA SOLIDARIA: “Des de Bellaterra hem d’ajudar econòmicament als ramaders que ho han perdut tot a l’incendi de la Ribera de l’Ebre”
BELLATERRA REPARA: “La Brigada de l’EMD repara les llambordes aixecades per les arrels dels plataners de la Plaça del Pi” »

BELLATERRA MEDI AMBIENT: “Plasticrust”, la nova forma de contaminació per plàstic que cobreix la costa d’una illa portuguesa

28 Juny 2019 per Viot

Foto de CNN XILE

Interesant article que publica el canal de televisió CNN de Xile: Després de tres anys d’anàlisi i estudis en les costes de Madeira, l’equip de MARE va descobrir que l’estranya escorça blau que es veia a les roques era plàstic polietilè comú. Encara no se sap quant haurà afectat a les espècies de la zona.

Una nova forma de contaminació per plàstic amenaça les costes de la illa Madeira, a Portugal.

En 2016, l’ecologista Ignacio Gestoso notó una escorça blavosa que s’estava formant en les roques de la costa de l’illa portuguesa. Després de tres anys, ell i els seus col·legues van tornar al lloc només per descobrir que aquesta s’havia expandit.

Segons consigna Futurism, va ser a través de mostres i anàlisis químiques que van descobrir que aquesta escorça estava formada per plàstic polietilè comú i corrent; una nova forma de contaminació per plàstic era descoberta.

En una entrevista, Gestoso va explicar que l’onatge ha d’haver assotat grans quantitats de plàstic contra les roques, “resultant en que el plàstic va cobrir les roques en una forma semblant a com ho fan algues o líquens ho fan”.

Si bé l’equip no està segur si aquest fenomen es limita només a la costa de Madeira, sí que han posat atenció en com les espècies de la zona interactuen amb aquesta realitat, i ja sorgeixen preguntes sobre si estan o no consumint

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra, Madeira, Medi Ambient, Plàstics |

  • Juny 2019
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    « maig   jul. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 26 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d bloggers like this: