• PĂ gina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants JardĂ­ de Bellaterra
  • Junta veĂŻnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

BELLATERRA GOURMET🧑‍🍳Pagar per no menjar: per què et pot costar diners no presentar-te al restaurant

5 Novembre 2022 per FLPT

Bellaterra, 5 de novembre de 2022

“Els establiments ideen estratègies per deixar de perdre els diners dels clients que reserven i no hi acudeixen”

Taula reservada al restaurant La Taula de Barcelona

Bàrbara Julbe “Molta gent reserva a quatre o cinc restaurants alhora, com hem fet nosaltres, i a última hora decideix a quin anar. Això està molt bé”, explicava una comensal al grup que seia a la seva taula en el restaurant Godard, a s’Agaró. El xef de l’establiment, Xavier Madrona, després d’aquest comentari no va poder evitar dir-li: “Disculpi, però això no està bé. Què faran els altres restaurants que no han estat escollits?” La senyora va irrompre: “És estiu, ja es recuperaran!”

Aquesta prĂ ctica de reservar en diferents establiments el mateix dia a la mateixa hora i cancel·lar els que no interessen poca estona abans o, fins i tot, no presentar-s’hi sense haver anul·lat la reserva perjudica greument la restauraciĂł. L’establiment deixa d’obtenir uns guanys econòmics que esperava dels comensals que l’han deixat plantat. TambĂ© hi ha un menjar que es desaprofitarĂ , i s’haurĂ  previst un personal de suport que, sense prou marge de temps per donar-lo de baixa, li comportarĂ  pèrdues econòmiques. Un restaurant amb molts espais buits, a mĂ©s, pot donar la idea que Ă©s un lloc on no s’hi menja bĂ©. La restauraciĂł perd, segons calculen els experts, un 20% de la facturaciĂł en cancel·lacions d’última hora, ja siguin no-show (no presentats) o altres problemes de reserves, com les duplicitats. “A tots ens passen coses, i l’últim en què penses Ă©s en trucar al restaurant per anul·lar una reserva. Però una cosa Ă©s un accident i l’altra la gent que se’n desentĂ©n i no cancel·la”, lamenta Cristina CusĂ­, directora de restauraciĂł i professora de l’Escola Superior d’Hostaleria de Barcelona

Poca consciència, falta de rigor i barra sĂłn alguns dels qualificatius que els restauradors atribueixen a aquest perfil de clients. “Reservar Ă©s gratis, i no presentar-se, tambĂ©. Tot el que Ă©s gratuĂŻt sembla que no tingui cap valor”, apunta el vicepresident de l’AssociaciĂł d’Hostaleria, Turisme i RestauraciĂł de Girona, Xevi Garcia, que remarca que “avisar no costa tant” i que no fer-ho “és una falta de respecte i consciència vers la professió”. “Els que no anul·len i no es presenten han d’entendre que la seva taula es deixa d’oferir a altres persones. Falta pedagogia”, afegeix Judit Lloberol, gerent del Grup Costa Brava Centre. Davant la manca de regulaciĂł en aquest Ă mbit, alguns establiments, com el gastronòmic Kao Soldeu de l’Hotel Park Piolets, a Andorra, donen fins a 15 minuts de cortesia al client i, si no s’hi presenta, perd la reserva. N’hi ha que salven la situaciĂł amb els espontanis que passen per davant i demanen taula al moment. “A aquests tambĂ© els falta consciència per no reservar”, admet Garcia. Ara bĂ©, no tots els restaurants tenen facilitat per atraure comensals espontanis. És el cas del restaurant SaĂł, a Fonteta. El seu xef, Vicenç Fajardo, lamenta haver perdut aquest estiu uns 12.000 euros (50 euros de tiquet mitjĂ ) per culpa dels no presentats. “Jo no tinc pĂşblic davant del local per si em fallen els clients”, argumenta. Al Godard, amb un total de 125 no presentats al mes d’agost, han deixat de facturar uns 7.750 euros (62 euros de tiquet mitjĂ ). 

La targeta, un efecte dissuasiu

Al Deliranto, a Salou, amb un menú de 125 o 165 euros, cobren prèviament 50 euros per comensal al fer la reserva, que es descompten de la factura en cas d’assistir-hi. “La targeta és una garantia”, afirma el seu xef, Pep Moreno. Sovint, quan arriba el moment de cobrar la penalització, també arriben les sorpreses: la targeta de crèdit apareix com a no vàlida. “Una vegada, de les set taules que teníem, tres ens van deixar penjats. Vaig trucar personalment als tres clients que havien fet la reserva i ningú agafava el telèfon. Passada la mitjanit, un d’ells em va retornar la trucada. Em va explicar que havien reservat en tres llocs diferents i que, al final, s’havien decantat per un altre. Em va dir que era un pesat i em va engegar a la merda. A partir d’aquell moment, vam instaurar el sistema de la targeta, si no no fem la reserva. Però la gent que no s’ha presentat prefereix, a vegades, anul·lar la targeta abans que agafar el telèfon”, assevera Pep Moreno, xef del Deliranto.

PrĂ ctiques abusives

Des de l’organitzaciĂł de consumidors Facua-Consumidores en AcciĂłn, lamenten que el termini de cancel·laciĂł i els diners de penalitzaciĂł sĂłn “desproporcionats” en determinats establiments. “L’empresa guanya mĂ©s diners amb les cancel·lacions que amb els clients que hi mengen. La penalitzaciĂł hauria d’estar d’acord amb el benefici”, diu el secretari general de l’entitat, dedicada a la defensa dels drets dels consumidors, RubĂ©n Sánchez. “No dic que una reserva de 20 comensals pugui causar algun perjudici, però si Ă©s entre 4 i 8, que Ă©s l’habitual, hi ha certa exageraciĂł en els motius que justifiquen la penalitzaciĂł que pretenen aplicar. En molts casos, les taules s’omplen sobre la marxa: amb llista d’espera, amb gent sense reserva… Un restaurant on no hi vagi gairebĂ© ningĂş Ă©s una situaciĂł molt atĂ­pica”, afegeix.

En aquest camí d’entrebancs, les aplicacions de sistemes de gestió de reserves per a restaurants, com Cover Manager, són una gran ajuda, perquè informen l’establiment de si el client ha fet més d’una reserva en un restaurant aquell dia a la mateixa hora. També hi ha altres plataformes, com El Tenedor, que no només permeten als usuaris reservar en línia i beneficiar-se de descomptes, sinó que possibilita als restaurants gestionar la sala més fàcilment i l’entrada dels clients. Eines que milloren l’activitat diària però que suposen una nova despesa per a un sector que ja va molt ofegat econòmicament. “Aquestes plataformes ofereixen la possibilitat d’enviar un missatge de mòbil com a recordatori de la reserva, però aquest SMS el paga el restaurador”, puntualitza Cusí, que aconsella el següent als seus alumnes: primer mirar que funcioni la tecnologia de forns i càmeres, entre d’altres, i després reconfirmar totes les reserves. “Cal trucar a tots els clients: en primer lloc, els que no coneixem de res i els que tenen taules més grans; i acabar amb els més assidus”, concreta. Però si, així i tot, el comensal no es presenta, només hi haurà una solució: posar-lo a la llista negra.

Font: Ara

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'estĂ  carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra Gourmet |

  • Novembre 2022
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    « oct.   des. »
  • PĂ gines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants JardĂ­ de Bellaterra
    • Junta veĂŻnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d