Aquesta granja gegant, construïda prop de Wuhan, al centre del país, és capaç d’acollir 650.000 animals.

Aquests gratacels destinats a acollir granges de porcs es multipliquen a l’Imperi Mitjà, el major consumidor mundial de carn de porc.
Els residents de la ciutat d’Ezhou, a la vora del riu Iang-Tsé, al centre de la Xina, l’han batejat com “L’hotel dels porcs”. Es tracta d’un bloc rectangular gegant de 26 plantes que va començar a funcionar aquest octubre, amb 650.000 porcs a l’interior. A cada nivell s’allotgen prop de 25.000 animals. Els porcs pujaven a la torre mitjançant uns ascensors gegantins amb una capacitat de 40 tones. S’han invertit més de 580 milions d’euros per construir aquest edifici on tot està automatitzat.
Reconstrucció del bestiar després de la pesta porcina
Els promotors del projecte asseguren que els porcs no estiguin amuntegats i es puguin moure pel seu pis. També destaquen el respecte pel medi ambient. “Les aigües residuals es tracten in situ”, va dir Zhuge Wenda, gerent del lloc, en una entrevista a la televisió local de Hubei. “El nostre projecte permet assolir el nivell zero d’emissions d’excrements amb emissions també molt baixes de gasos d’efecte hivernacle. A més, el nostre sistema de control de bioseguretat, sumat a una dieta científica, permet millorar la qualitat de la carn per tal de satisfer la demanda de la població de carn de porc de bon nivell i menys cara”.
Si la Xina, el major consumidor mundial de carn de porc, s’ha imaginat aquestes noves granges de gran alçada, és per reposar el seu ramat que ha estat delmat els darrers anys per la pesta porcina africana. A Ezhou, ja s’ha construït una segona torre de 26 pisos. El complex disposa d’un total de cinc edificis que poden acollir més de tres milions de porcs.
Font: France Info