
El 9 de maig és la data, molt esperada, que ha fixat el Govern per permetre que la restauració pugui servir sopars i avançar en la desescalada. Farà quatre mesos i mig que els bars i restaurants estan tancats al vespre. D’aquí dos diumenges, doncs, podran obrir tant a l’interior com a les terrasses i fins a les 11 de la nit. Amb les noves mesures també podran obrir els parcs d’atraccions i les fires ambulants.
També podran tornar a obrir els parcs i fires d’atraccions, tancats des de l’estiu
Les restriccions vigents, previstes fins aquest diumenge 2, es prorrogaran sis dies més, fins al dissabte 8.
Se n’aixequen algunes, però. Així, els parcs infantils de titularitat pública no hauran de tancar a les 8 del vespre, per poder aprofitar més la llum solar. L’hora de tancament, doncs, la tornaran a decidir els municipis.
Els canvis més importants arriben a partir del diumenge 9, quan la desescalada començarà a fer nous passos, que ha avançat la consellera de Salut en funcions, Alba Vergés.
El més destacat és l’obertura continuada de la restauració fins a les 11 de la nit. Bars i restaurants podran obrir fins a aquesta hora, mantenint l’aforament del 30% en interiors i les distàncies de seguretat a l’exterior.
El 20 de desembre, fa més de 4 mesos, va ser l’últim dia que bars i restaurants van poder servir sopars.
També podran obrir, per primera vegada des de l’estiu, els parcs i fires d’atraccions, amb un aforament del 30%.
En saber aquest anunci, els parcs d’atraccions del Tibidabo i Port Aventura ja han anunciat que obriran a partir del dissabte 15 de maig.
La consellera de Salut en funcions no ha avançat què decidirà el Procicat sobre el toc de queda o possibles confinaments perimetrals. “Necessitem uns dies per acabar de determinar-ho”, ha argumentat.
Vergés sí que ha admès que el diumenge 9 de maig, últim dia de vigència de l’estat d’alarma, l’actual toc de queda -a partir de les 10 de la nit- s’haurà de retardar per permetre el funcionament de la restauració fins a les 11 de la nit.
Mantenir la prevenció
Vergés, de tota manera, ha afegit: “Hem de seguir amb la prevenció i la disminució de riscos, la transmissió va de persona a persona. Hem d’evitar les situacions de risc”.
Aquest alleugeriment de restriccions s’ha anunciat la setmana que s’ha aixecat el confinament comarcal i s’ha recuperat la lliure circulació per tot Catalunya i també la primera, des d’abans del Nadal, que han pogut obrir els bars i restaurants dels centres comercials.
Des de dilluns passat, a més, no hi ha límit de bombolles en les reunions socials, que, de tota manera, mantenen el límit de sis persones màxim. També s’han recuperat les classes 100% presencials al batxillerat i els cicles formatius.
Font: CCMA