• Pàgina d'inici
  • Comissió Veïnal Bellaterra Sant Cugat del Vallès
  • Consultar Censos INE Bellaterra des de 2011
  • Decret llei 244/2007 Generalitat de Catalunya
  • Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra
  • Hàbits de consum dels veïns de Bellaterra
  • Informe Jurídic Annexió Bellaterra a Sant Cugat del Vallès
  • Telèfons d’interès de Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de 2009 Diari Independent de Bellaterra Sense ànim de lucre

Feeds:
Entrades
Comentaris
« BELLATERRA ECOLÒGICA: Les fulles dels arbres cauen cada vegada més aviat, segons científics suïssos.
VIST A BELLATERRA: Camins km0 cap a Sant Quirze del Vallès »

BELLATERRA CULTURA: Glass Marcano, la jove directora que va dinamitar la música clàssica

6 Desembre 2020 per Viot

La veneçolana Glass Marcano premiada al concurs de directoras d’orquestra de París

El setembre de 2020 es celebrava a París el primer concurs de direcció orquestral dedicat exclusivament a dones.

Una manera de promoure a nivell internacional aquestes ‘mestres’ que només representen un quatre per cent dels directors actius en el món. Entre les premiades trobem la veneçolana Glass Marcano qui va obtenir el premi dels músics de l’Orquestra París Mozart.

La veneçolana Glass Marcano premiada al concurs de directores d’orquestra de París

Gladysmarli De la Vall Vadel Marcano va néixer a San Felipe (Veneçuela) el 1995. Va començar els seus estudis musicals als 4 anys en cors infantils i orquestres juvenils a Veneçuela. El seu instrument musical és el violí. A l’edat de 8 anys va ingressar a l’Conservatori de Música Mescoli White Star, on va aprendre teoria musical, va rebre lliçons individuals de violí i va tocar en una orquestra. A l’any següent es va incorporar a l’Orquestra Juvenil de Sant Felip sota la direcció de l’mestre Diego Armando Guzmán.

Al gener de 2006 es va incorporar com a violinista a l’Orquestra Simfònica de Yaracuy i l’Orquestra Juvenil de yaracuyana. Va demostrar ser molt activa en les activitats tècniques i artístiques de l’orquestra durant sis anys. La seva primera experiència com a director va ser amb l’Orquestra Juvenil yaracuyana durant una gira de 2012 per Colòmbia. Després va iniciar els seus estudis de direcció el 2013 amb Teresa Hernández, a l’Escola de Direcció José Antonio Abreu El Sistema ia la Universitat Experimental de les Arts sota la direcció d’Alfredo Rugeles. format amb mestres com Rodolfo Sanglimbeny, Pablo Catellanos, Miguel Ángel Monrroy, David Cukber i Dick Van Gasteren. Va assistir a classes magistrals de violí amb Sergio Celis, Iraida Charito Mora, Pablo Vásquez, Eddy Marcano, Edgar Aponte i Gerónimo Isturiz, entre d’altres.

En 2018 va ser nomenada directora de l’Orquestra Simfònica Juvenil de l’Conservatori Simón Bolívar.

Actualment s’exerceix com a directora de gira i es presenta amb orquestres com Joventut Barloventeña, Regional Antonio José de Sucre, Simfònica Aragua, Orquestra Simfònica Juvenil yaracuyana, Orquestra Simfònica Juvenil de València, Simfònica Carabobo, Simfònica Mèrida, Orquestra Metropolitana d’Occident, entre d’altres. Segueix sent alumna dels mestres Alfredo Rugeles, Pablo Castellà i Rodolfo Sanglimbeny.

Glass també va estudiar dret a la Universitat Central de Veneçuela.

Font: RFI. Jordi Batallé

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra |

  • Desembre 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
    « nov.   gen. »
  • Pàgines

    • Comissió Veïnal Bellaterra Sant Cugat del Vallès
    • Consultar Censos INE Bellaterra des de 2011
    • Decret llei 244/2007 Generalitat de Catalunya
    • Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra
    • Hàbits de consum dels veïns de Bellaterra
    • Informe Jurídic Annexió Bellaterra a Sant Cugat del Vallès
    • Telèfons d’interès de Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


Cancel·la

 
S'estan carregant els comentaris...
Comentari
    ×
    <span>%d</span> bloggers like this: