• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

BELLATERRA CONFINADA: Amazon, el gran beneficiat de la saturació dels supermercats pel coronavirus

26 Març 2020 per FLPT

“Des de Bellaterra.Cat no parem d’insistir a la direcció central de Condis que torni activivar el servei a domicili, ja que és l’únic supermercat que tenim a Bellaterra”

Condis és l’únic supermercat que disposa el poble de Bellaterra

El 30% dels treballadors d’Amazon al Prat de Llobregat han agafat la baixa per por de la Covid-19, segons denuncien els sindicats

CCMA|Iván Gutiérrez

A Lidl, entre un i tres dies. A Carrefour, un mínim de tres dies. I els súpers més populars de Catalunya, Mercadona i Bonpreu, complets i sense disponibilitat.

En ple confinament per frenar el coronavirus, els supermercats segueixen tenint molta feina a les botigues físiques i, per això, pateixen o triguen més del compte a fer les comandes online, que s’han disparat aquests dies, també per evitar aglomeracions.

El consultor de gran consum i distribució de Nielsen, Ignacio Biedma, remarca que les vendes s’han situat en “xifres rècord”:

“Al final estem assistint a xifres rècord de vendes en la distribució tradicional i a la infraestructura del canal online li costa absorbir tota aquesta demanda. Estem parlant que, en setmanes prèvies, pràcticament ha duplicat la seva quota de mercat.”

Dues persones surten carregats d’un supermercat, un dia de confinament

Les comandes online s’han duplicat, també, per evitar anar al supermercat. I això, ho estan notant en magatzems com els de Dia, com explica el seu director de Logística, Iván Martín:

“La producció dels nostres magatzems s’ha incrementat més d’un 50% durant els últims dies.”

La cadena Condis, per la seva banda, tot i haver restringit l’online a usuaris registrats i col·lectius vulnerables, ha triplicat comandes, tal com apunta el director de màrqueting, Xavier Pérez:

“Aquests dies se’ns han triplicat les peticions de comandes online, els productes més venuts són aigua, llet i productes bàsics.”

Palets plens de productes d’alimentació

Aigua, llet, fruita i verdura. Són els productes més venuts. Però fora dels supermercats, fonts d’empreses de repartiment asseguren que les joguines, l’electrònica i l’equipament esportiu estan copant moltes de les vendes, segons assenyala Biedma:

“Consoles, videojocs i altres aparells d’aquest estil també estan incrementant les vendes.”

I aquí és on entra en escena Amazon. Des del centre logístic que el gegant del comerç electrònic té al Prat de Llobregat, cada dia surten milers i milers de paquets.

Ara, amb els comerços tancats, se’ls ha disparat la demanda, fins al punt d’haver de contractar 100 persones.

Exterior del centre logístic d’Amazon al Prat de Llobregat

Els sindicats denuncien que hi ha un 30% de baixes

Segons apunten fonts sindicals i de treballadors a TV3, com a mínim el 30% dels 2.000 empleats que té Amazon al centre del Prat no van a treballar per por del contagi de coronavirus.

Així ho afirma José Luis Arias, de CCOO Amazon:

“Al voltant d’un 30% de la plantilla d’Amazon al Prat estan amb baixa d’incapacitat transitòria des que hi va haver aquest cas positiu al centre del Prat.”

Un cas positiu i, segons els treballadors, mesures de seguretat insuficients en què ha hagut d’intervenir Inspecció de Treball fent requeriments.

Amazon ara sí que està prenent mesures, ja que Inspecció els amenaça de tancar altres plantes, com la de Madrid, on ja s’han registrat vuit casos positius de Covid-19.

Treballadors del centre logístic d’Amazon al Prat de Llobregat

Tot i seguir contractant gent per l’onada de comandes, Amazon a Europa està limitant l’oferta a productes essencials. A Espanya, mentrestant, continua enviant productes que no són de primera necessitat, tal com insisteix Arias:

“Darrere de tots els paquets que tu demanes, hi ha un gran nombre de treballadors i treballadores que estan treballant cada dia, exposats a poder contagiar-se de coronavirus. No només són treballadors que preparen la comanda, sinó que després que es prepari la comanda, això va a uns repartidors; uns repartidors que arriben a la porta de casa teva.”

Repartidors, treballadors… i clients. Una possible cadena que també depèn del consum que se’n faci.

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra confinada, Condis |

  • Març 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
    « febr.   abr. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d