• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« SALUT: Acabat el toc de queda, els 7 restaurants bars de Bellaterra ja poden obrir fins a les 23h. i el comerç fins a les 22h.
BELLATERRA ÉS SANT CUGAT: Més del 60% dels cens oficial de Bellaterra va signar per l’annexió a Sant Cugat [VÍDEO] »

ARBORI DE BELLATERRA: Castanyer d’Índia o bord

10 Mai 2021 per Viot

El castanyer d’Índies o castanyer bord floreix ara a Bellaterra i les flors en panícula són força espectaculars

Castanyer d’Índia al carrer Balmes de Bellaterra|BELLATERRA.CAT

Els arbres més comuns a l’espai públic de Bellaterra són els pins, plàtans, moreres, acàcies, alzines, roures i altres en minoria com és el cas dels pocs castanyer d’Índies del carrer Balmes

El castanyer d’Índies (Aesculus hippocastanum) és un dels primers arbres a despullar-se de fulles però, a la primavera, és el primer a treure-les per donar una magnífica ombra. Les flors, espectaculars, són masculines a la part superior de la capçada i femenines a la part inferior, raó per la qual només surten castanyes en aquesta part més baixa. Les castanyes s’assemblen a les del castanyer, però no són comestibles pels humans, a causa de la seva toxicitat i gust amarg.

Detall de fruits d’un cantanyer d’Índies de Bellaterra|BELLATERRA.CAT

Són arbres caducifolis de 4 a 36 m d’alçada i amb fruits en cúpula similars a la castanya, però no comestibles. La càpsula es divideix en tres seccions per deixar caure les llavors. Els castanyers d’Índia cultiven com a arbres ornamentals a causa del seu port i del fet que donen flors en panícula força espectaculars. Les fulles són grans i oposades, palmades, de pecíol llarg i amb 5 o 7 foliols.

N’hi ha entre 13 i 19 espècies de castanyer d’Índia. L’única espècie europea del gènere és el castanyer d’Índia comú (Aesculus hippocastanum), originari dels Balcans. D’altres es troben de manera natural del Japó i la Xina fins a l’Himalaia, al subcontinent indi, a l’Àsia del sud-est i també a l’Amèrica del Nord.

Font: Calendari dels Pagesos, Wikipèdia

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Arbori de Bellaterra, Castanyer d'Índies |

  • Mai 2021
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
    « abr.   juny »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 26 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d bloggers like this: