• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« VIST A BELLATERRA: Que fa una senyal de trànsit al terra del parc infantil de la Bonaigua❓
ARA EDITORIAL: Els joves es queden sense futur laboral »

TECNOLOGÍA: El nou DNI es podrà dur al mòbil i serà més fàcil de renovar

7 Novembre 2020 per Viot

La Policia preveu que la taxa de 12 euros per renovar el DNI pugui pagar-se amb targeta de crèdit a l’oficina i que es permeti fer la fotografia ‘in situ”

Les últimes generacions de mòbils han facilitat en gran manera la vida de moltes persones, especialment les d’aquelles que aprofiten els recursos tecnològics al seu abast per agilitzar els tràmits. Pagar amb el mòbil, consultar el saldo bancari o revisar si hi ha alguna multa pendent de pagament són algunes de les funcions que qualsevol persona té en el palmell de la mà des de fa temps.

Aviat se sumarà la possibilitat de fer gestions relacionades amb el Document Nacional d’Identitat (DNI).

Així ho va assegurar aquest dimecres el director general de la Policia Nacional, Francisco Pardo Piqueras, a la Comissió d’Interior de Congrés. Si la versió 3.0 va introduir la tecnologia NFC, que permet processar la identitat dels usuaris a través d’un dispositiu electrònic, la seva evolució natural permetrà identificar-se a qualsevol ciutadà mitjançant una ‘app’ instal·lada en el seu telèfon.

Tot això complint amb les certificacions en matèria de seguretat que estableix la nova regulació europea.

El nou DNI 4.0 serà compatible amb l’estàndard de passaports LDS2, que permet afegir instantàniament visats electrònics a el document, reforçant el servei a el client i reduint els costos associats amb l’emissió de visats.

A més, l’administració s’ha proposat fer més senzilla la renovació de l’DNI, per exemple permetent que la taxa de 12 euros pugui pagar-se amb targeta de crèdit a l’oficina o que pugui realitzar-li la fotografia ‘in situ’ sense necessitat de portar-la de casa. En qualsevol cas, el director general de la Policia Nacional no ha ofert detalls sobre els terminis per al desenvolupament de l’DNI 4.0 ni de l’aplicació que permetrà que els usuaris portin el seu document d’identitat al telèfon mòbil.

El canvi forma part de el Projecte Identitat Digital DNIe, dotat de 25 milions d’euros procedents de Fons de la Unió Europea (UE) per a la Recuperació i Resiliència de l’economia espanyola. D’aquesta quantia, 6,5 milions aniran destinats a el desenvolupament de l’DNI 4.0, DNI Exprés, inclusió de tauletes en l’expedició de documents, pagament de taxes mitjançant TPV i l’aplicació ‘DNIe al mòbil’.

Després de l’exemple de la DGT

La informació sobre el futur DNI arriba després que la Direcció General de Trànsit (DGT) llancés al març ‘miDGT’, una aplicació gratuïta, disponible per a dispositius iOS i Android, que permet als usuaris dur tant el permís de conduir com la resta de documentació de el vehicle al dispositiu.

Per accedir a la ‘app’ és necessari comptar amb DNI electrònic, certificat electrònic o, si no, sol·licitar un pin de 24 hores o una contrasenya permanent. Un cop s’obtinguin les credencials, s’accedirà a una pàgina principal en la qual apareixen totes les dades de l’conductor -inclosa la fotografia de l’carnet-, els vehicles registrats al seu nom i el total de punts que té en el permís de conduir.

Font: Teknautas

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Nou DNI al mòbil, Tecnologia |

  • Novembre 2020
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
    « oct.   des. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 27 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    A %d bloguers els agrada això: