Brussel·les, 20 de febrer de 2013
La Comissió Europea ha afegit el Pa de Pagès Català a la llista d’indicacions geogràfiques protegides (IGPs).
Aquesta denominació se suma a un llistat de més de 1.100 productes ja protegits per la legislació europea de protecció d’indicacions geogràfiques, denominacions d’origen i d’altres especialitats tradicionals.
El Pa de Pagès Català s’inclou en la categoria 2.4 de productes agrícoles o d’alimentació, que correspon a pans, pastes, pastissos, dolços i d’altres productes de fleca. Aquesta nova indicació geogràfica es descriu com un “pa tradicional, rodó, amb una crosta cruixent i una molla tendra amb forats grans, amassat sempre a mà. Es produeix de forma artesanal, amb fermentació lenta i cocció en forns de terra refractari”. La descripció inclou d’altres característiques del pa, com ara olor, gust, textura i pes.
Publicació de la decisió al Diari Oficial de la UE del 20 de febrer de 2013.
Descripció al Diari Oficial de la UE de les característiques del Pa de Pagès Català per a ser inclòs com a indicació geogràfica protegida.
Més informació sobre productes de qualitat i llista de denominacions protegides.
Comissió Europea
Representació a Barcelona
Tel. de premsa: 93 467 78 12
Passeig de Gràcia, 90
Deixa un comentari