No fa gaire temps que el president de l’EMD, en Ramon Andreu, demanava a la Diputació el traspàs de la BV-1414 (l’avinguda del 6 noms) per pacificar-la i convertir-la en un carrer més de Bellaterra, ara sosté mantenir-la per trams a 50 km hora, una posició molt poc SiS pel veïnat, més quan tota Cerdanyola i la UAB està limitada a 30 km hora.

Des del mes de setembre, la comunitat universitària de la UAB gaudeix del nou Espai Saludable i Sostenible (SiS) a l’avinguda de l’Eix Central. Un espai sense sorolls i fums, de qualitat, amable i segur, on la prioritat són les persones i les formes de mobilitat més sostenibles i on s’afavorirà la socialització i el desenvolupament d’activitats socials i esportives.
Una posició contraria a la que recomana el govern de l’EMD de Bellaterra davant del ple de la Junta del Veïnat i l’entitat local Associacio Bellaterra BV-1414, que ja porta uns anys fent campanya cívica a favor de reduïr la velocitat de vehicles a 30 km h, i 20 km a les curves perilloses sense voreres, ni proteccions de pilones per evitar accidents greus a les persones. S’ha de mirar més per les famílies i menys pels interessos personals o electorals.
Els únics 2 kilòmetres de la BV-1414 que no passen al costat de les vivendes són els que transcorren entre el seu km0, fins a l’accés a Bellaterra i l’AP7, i en aquests sí que es podrien mantenir els 50 km hora, tal com demana Ramon Andreu i Guillem Nadal -vocal sense cartera a l’EMD-, i portaveu del partit polític GXB.
El projecte d’aquest Espai SiS s’emmarca en el Pla Campus Saludable i Sostenible i el Pla de Mobilitat de la UAB i pren com a principis inspiradors l’accessibilitat, la seguretat, la sostenibilitat, l’equitat i la salut. Es prioritza l’ús dels espais per part dels vianants, la circulació de bicicletes i patinets, i l’accés de persones usuàries de les diferents zones d’aparcament i de serveis, com és el cas de l’Oficina de Correus que disposa d’aparcament propi per entregues i recollides.

Els dos espais subàmbits
– El nou Espai SiS té dos subàmbits. D’una banda, a la part central, entre els edificis B i C, l’espai està reservades per a vianants, bicicletes, patinets i, quan sigui necessari, vehicles d’emergències i manteniment. Hi ha jardineres, bancs, taules i espais polivalents dedicats a activitats esportives i culturals.
– D’altra banda, al tram de l’eix central entre la rotonda d’accés a l’edifici C i el propi edifici C, i al tram entre entre l’edifici B i la plaça Cívica, als vianants i els transports esmentats abans es sumarà la circulació dels usuaris dels aparcaments dels edificis B i C, les motocicletes, el vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els serveis de correus i transport de mercaderies. De manera ocasional, hi accediran també vehicles autoritzats puntualment per a la realització d’activitats als espais polivalents.
Font: UAB