• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« BELLATERRA SERVEIS: Taller de compostatge de la UVB
POLÍTICA: Junts per Cerdanyola lamenta que la majoria d’actuacions del govern de Cerdanyola no arribi sostingudes per una planificació estratègica clara i meditada »

BELLATERRA GOURMET: El govern espanyol aprova un avantprojecte de llei per evitar el malbaratament alimentari

11 Octubre 2021 per Viot

“El text vol afavorir les donacions d’aliments per a consum humà i incentivar la venda de productes a punt de caducar”

Imatge del programa “El gust pel rebuig. Com llencem el menjar al món” que es va emetre al programa ‘60 minuts’ de TV3


El govern espanyol ha aprovat aquest dilluns un avantprojecte de llei que pretén evitar el malbaratament alimentari.

El ministre d’Agricultura, Luis Planas, ha explicat en roda de premsa després del Consell de Ministres d’aquest dilluns que la norma vol evitar que es llenci menjar, ja que “no hi ha producte alimentari més car que aquell que acaba a les escombraries”.

El 2020 les llars espanyoles van llençar a la brossa 1.346 quilograms d’aliments, una mitjana de 31 quilos per persona.

El text vol afavorir les donacions d’aliments dels agents de la cadena alimentària per a consum humà amb donacions a empreses sense ànim de lucre o bancs d’aliments.

Les indústries alimentàries, establiments comercials i d’hostaleria i alimentació hauran de subscriure convenis amb les organitzacions receptores i els aliments que donin hauran de tenir prou vida útil d’emmagatzematge per poder fer-ne un ús segur als destinataris finals. Quan no siguin aptes per a consum humà, s’hauran d’utilitzar com a subproductes per a l’alimentació animal.

Un altre element de la llei és que estableix que els supermercats de més de 400 metres quadrats hauran de tenir zones específiques dedicades a fomentar la venda de productes considerats “lletjos, imperfectes o poc estètics”, però que estiguin en condicions òptimes de consum.

El text també estableix que els restaurants hauran d’oferir la possibilitat sense cost addicional d’endur-se el contingut del plat que el client no hagi consumit i hauran de disposar d’envasos aptes reutilitzables.

Font: El Punt Avui

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra Gourmet, El govern espanyol aprova un avantprojecte de llei per evitar el malbaratament alimentari |

  • Octubre 2021
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « set.   nov. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 27 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    A %d bloguers els agrada això: