Feeds:
Entrades
Comentaris

Avui dimarts i 13 Bellaterra Gourmet us aporta una recepta gustosa i fácil de preparar: Espàrrecs de Navarra amb una salsa velouté i pernil ibèric de gla.

Espàrrecs Cojinudos de Navarra amb una velouté freda de tomàquet i pernil ibèric de gla |BELLATERRA GOURMET

La velouté és una salsa clara que està formada per un brou (denominat fons clar, que pot ser de verdures, carn d’aus o de vedella, fins i tot un fumet de peix), tot això lligat amb un roux (pot ser blanc o ros). per exemple, una velouté d’au estaria formada per un fons d’au i un roux ros. Es tracta d’una salsa mare, de manera que pot utilitzar-se com a base per a altres salses de la cuina francesa. A la velouté de peix se l’anomena “velouté magra” ja l’elaborada amb vedella se li denomina genèricament “salsa blanca greix”. L’aspecte, per regla general, dens d’aquesta salsa fa que de vegades es la denomini com una crema.

“Passejant per Bellaterra hem descobert 10 noms que apareixen al plànol oficial de l’EMD de Bellaterra, però que no tenen penjada les seves plaques, també confusió, descontrol i abandonament”

Plànol oficial de Bellaterra|CEDIT EMD BELLATERRA

Els 10 noms sense placa del nomenclàtor de Bellaterra:

Avinguda Acàcies

Carrer Amadeu Vives

Camí Antic dels Frares

Plaça Bécquer

Carrer Can Marcet

Camí Escultor Vilanova

Passatge Ignasi Iglésias

Plaça Major

Carrer Nou Creus

Carretera Universitat Autònoma

Camí Doménech i Montaner

Descoordinació i abandonament:

Existeix la placa Pintor Vila Puig però no apareix al plànol oficial

La placa Lleó XIII apareix al plànol oficial com Lleó XVIII

Passatge Nou Creus (correcte Noucreus) no existeix físicament i apareix al plànol oficial

El Carrer del Picador (dividit entre Sant Cugat i Cerdanyola) existeix però no apareix ni nom ni placa.

El Camí Escultor Vilanova és inaccesible perquè està barrat amb tanques i porta de ferro, a l’espera que l’EMD l’enderroqui.

El Passatge Ignasi Iglésias és inaccesible perquè està completament abandonat i amb tanca des del Carrer Apel·les Mestres

Rotonda del Turó de Sant Pau de Bellaterra |BELLATERRA. CAT

NOTA: Com va fer l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (amb les seves nombroses rotondes), podríem posar-li nom oficial a la Rotonda del Turó de Sant Pau de Bellaterra.

Es demana a la ciutadania de tot Catalunya que redueixi al màxim l’activitat social i que es quedi a casa tant com pugui.

Temps de confinament a Bellaterra |ARXIU BELLATERRA. CAT

Mesures especials en una quinzena de municipis del Vallès Occidental per contenir l’augment de contagis de la Covid-19.

El Procicat ha aprovat restriccions durant 15 dies a les localitats de Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Matadepera; Polinyà, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Sentmenat, Terrassa i Viladecavalls. En conjunt afecten gairebé 840.000 habitants.

En aquestes poblacions, com a la resta de Catalunya, es demana a la ciutadania que es quedi a casa tant com pugui i que redueixi al màxim l’activitat social i limiti els contactes, tant com sigui possible, a les persones que integren el grup de convivència habitual. Aquest diumenge el Departament de Salut demanava moure’s únicament amb el grup bombolla i fer l’activitat mínima indispensable fora de casa.

A més, es recorda que estan prohibides les reunions socials de més de 6 persones.

També es demana intensificar les mesures de prevenció i higiene als centres de treball, adoptant mesures de neteja i desinfecció.

Tal i com havia avançat Salut i demana particularment en aquests municipis, caldrà potenciar l’ús del teletreball.

El govern ha fet un crit d’alerta i ha avisat que aquesta setmana anunciarà noves mesures. Les estan concretant, diuen, internament, perquè afecten àmbits diversos. Mentrestant reclamen la implicació de tothom.

El vicepresident en funcions de president Pere Aragonès ha demanat el compromís de la ciutadania per anticipar-se al virus:

“Ara és el moment de demanar un pas més en el compromís de la ciutadania. Hem de sacrificar activitat social per garantir la salut i la capacitat de resposta del sistema sanitari les properes setmanes”

El govern demana sacrificar l’activitat social (CCMA)
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha incidit en la necessitat de reduir trobades, no fer dinars de feina ni reunions presencials quan és prescindible o es poden fer virtualment, reduir trobades després de les escoles, sopars amb amics i amigues o les escapades de cap de setmana. “Demanem aquesta complicitat, aquest ser equip de 7,5 milions de persones per reduir l’activitat social”, ha dit Vergés.

El secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, no ha comparegut per valorar la situació del coronavirus a Catalunya perquè està en quarantena per ser contacte estret d’un positiu.

Mesures al Vallès Occidental

Les mesures al Vallès Occidental impliquen que els actes religiosos com casaments, serveis religiosos, celebracions i cerimònies fúnebres hauran de limitar l’assistència al 50% de l’aforament; i en l’àmbit de l’hostaleria i restauració, s’eliminarà el consum en barra i sempre s’haurà de fer a la taula.

També es limitarà l’aforament tant a l’interior com a l’exterior un 50%. L’horari de tancament d’aquests establiments serà a la 1 com a màxim.

Es podran dur a terme les activitats culturals d’arts escèniques i musicals, cinema o exposicions tant en recintes estables, com ara teatres, cinemes, carpes de circ o similars, com a l’aire lliure sempre que l’aforament no superi el 70%.

Les mesures entraran en vigor quan es publiquin al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Font: CCMA

Aquesta no és la primera vegada que malmeten l’escultura, l’any 2014 es van mutilar els braços d’alguns dels dansaires de pedra

El monument a la Sardana de l’escultor Josep Cañas, a Montjuïc, davant del Mirador de l’Alcalde, s’ha despertat aquest matí mutilat. Les mans que uneixen els vuit dansaires de pedra i que formen una sardana han estat amputades. Així ho ha notificat a través d’una piulada el tinent d’alcalde de seguretat, Albert Batlle, que ha condemnat l’acte com “una salvatjada”.

Ja va patir una agressió el 2014
Aquest no és el primer cop que malmeten el monument. L’any 2014 ja va patir una agressió similar, quan quatre de les vuit figures van aparèixer amb les extremitats superiors amputades. El cost per reparar els braços trencats i reforçar el monument es va xifrar en 6.500 euros. L’any 2002 també va patir un incident: una de les figures va ser robada i va haver de ser reposada.

Un monument de 1965

Aquest monument fa 55 anys que corona aquesta zona del parc de Montjuïc i, de fet, l’alcalde Josep Maria de Porcioles la va fer construir per donar la benvinguda en aquest nou espai de la ciutat, el mirador de l’alcalde. L’escultura va utilitzar pedra d’Ulldecona per esculpir les figures i, segons el propi autor, és una fórmula per aportar un toc de folklore català en aquest espai de verd.

Font: BETEVÉ | Sergi González Reginaldo

SENSE PARAULES‼️

Posta de sol des de Belllaterra, a les 19:19 hores i 19:22 |BELLATERRA. CAT

“Quan tiri endavant el desviament pel Carrer Lluís d’Àbalo pasará a tindre 8 noms diferents”

El projecte de l’EMD de Bellaterra està aprovat per Cerdanyola i la Diputació. Es farà exposició pública al veïnat del poble de Bellaterra.

Fotos de les plaques dels 7 noms que té la carretera BV-1414 |ARXIU BELLATERRA. CAT

El espasí (Sprattus sprattus) és un peix clupeiforme de la família Clupeidae propi dels mars europeus.

Espasíns fumats de Riga (Letònia) amb olives calamata, tomàquets cirera, anet i menta fresca |BELLATERRA GOURMET

És un peix petit d’escates platejades i carn blanquinosa. Es troba principalment en els mars que banyen el nord d’Europa: el mar Bàltic, el mar d’Irlanda i el mar de les Hèbrides, encara que també està present a la Mediterrània i al mar Negre.

Espasíns en oli fumats de Riga (Letònia) |BELLATERRA GOURMET

És un peix que es pesca per al consum humà. La seva carn conté aproximadament un 12% de greix, i és molt nutritiu. Es poden consumir fumats, salats, fregits, rostits, marinats i de moltes altres formes. Es poden trobar espasins en llauna en molts països de nord d’Europa, especialment a Irlanda, els països bàltics i escandinaus, Alemanya, Polònia i Rússia. Suposen una exportació molt significativa per Letònia.

El podeu comprar a la botiga rusa d’Alimentació d’Europa de l’Est:

http://www.magazin.ovh

Carrer Tècnica, 71

08740 Sant Andreu de la Barca

☎️ 662 188 605

“Si passegeu per la Plaça del Pi de Bellaterra veureu escolars i veïnat creuant amb el semàfor en vermell” Cal evitar accidents‼️

La Diputació hauria d’anunciar amb un cartell força visible, per sobre del botó: Pulsar i esperar per creuar en verd”

Semofor estació Bellaterra FGC |BELLATERRA. CAT

“Sorprèn passejar per Bellaterra i veure que desprès de 7 dies ningú hagi retirat la rata morta a la vorera de l’Avinguda del Film, 3” El servei de neteja no funciona‼️

Foto de la zona|Google Maps

Passejant al vespre i arribar a la Plaça Joan Maragall de Bellaterra ens ha sorprès un intens perfum de flors, es tracte del Cestrum Nocturnum, flors que només s’obren al vespre.

Cestrum Nocturnum de Bellaterra |BELLATERRA. CAT

– Nom científic o llatí: Cestrum nocturnum

– Nom comú o vulgar: Dama de nit, Galan de nit, Cestro, Zorrillo.

– Família: Solanaceae (Solanàcies).

– Origen: regions tropicals d’Amèrica.

– Arbust perennifoli, encara que poden perdre les fulles a l’hivern.

– Alçada: 1-4 m.

– Fulles simples i alternes de forma més o menys ovalada i de color verd clar.

– Flors de color blanc o groc verdós, en grups nombrosos, de forma tubular i obertes en el seu extrem deixant escapar el seu aroma.

– El més destacat és la seva fragància. Desprenen una agradable olor omplint les nits càlides d’l’estiu.

– Floreix des de finals de primavera i durant tot l’estiu.

– El fruit en baia i de color blanc.

– Usos: s’utilitza de forma aïllada, en grups o per a tanques informals.

– Llum: ple sol o, millor, lleugera ombra.

– Si la poses a l’ombra completament tindrà dificultat per donar flors.

– Agraeix estar situada en zones assolellades però no combinat amb altes temperatures perquè això podria acabar “cremant” la planta.

– Temperatures: l’afavoreix els climes suaus, on els hiverns no siguin especialment freds. No resisteix les gelades de certa intensitat, només les lleus (-2ºC).

– Tolera la majoria dels sòls, però ben drenat.

– Rega en test un dia sí i un altre no. Si se li cauen les fulles pot ser que necessita regar més.

– Ull amb l’excés de reg que groguegen les fulles. Si és per excés de reg, solen portar associades taques fosques.

– Abonat de tant en tant, ho agrairà molt.

– Amb l’abonament s’assegura la floració i que les fulles es mantinguin més temps i apareguin llustroses. Quan estiguem en la seva època de màxima activitat, jo preferiria abonament líquid, en lloc d’un d’alliberament lent (no donar temps a que actuï).

– Es recomana fer una fertilitzant especial ric en ferro anomenat quelats de ferro, la planta creix.

– Poda de Dama de nit.

– Retalla les branques després de la floració principal, a principis d’estiu. Sol produir una 2ª floració i també mantindràs sota control seu creixement exuberant.

Font: infojardin i Wikipedia