• Pàgina d'inici
  • AGENDA BELLATERRA|Avui dissabte, a les 17h Concert de violí al Parc de la Font de la Bonaigua
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« CULTURA| Els Joglars tornen a Barcelona pel seu 60è aniversari amb ‘¡Que salga Aristófanes!’
CULTURA|Taller Escola de Ceràmica JORCA de Sant Celoni, creadors de les plaques del nomenclator de Bellaterra »

BELLATERRA GOURMET| 1 de Maig: “Fave e Pecorino” a l’Osteria del Borgo de Roma

1 Mai 2023 per Viot

La recepta de Faves i Pecorino Romano que Bellaterra Gourmet ha degustat a Osteria del Borgo de Cesano, a la regió del Lazio de Roma, neix com una tradició dels antics romans per celebrar l’arribada de la primavera, un dinar ric, saborós i poc exigent. Es s consumeix tradicionalment pel Dia del Treball, l’1 de maig, a tota la regió del Lacio (Roma)

Versió moderna de Fave e Pecorino a Osteria del Borgo (Bracciano/Roma)

A més de ser un excel·lent aliment, ric en nombroses propietats beneficioses, al llarg del temps han sorgit llegendes i símbols al voltant de la fava. La fava és esmentada a la Bíblia i en textos clàssics que testimonien la seva presència a les terres mediterrànies ja en l’època neolítica.

Una curiositat relacionada amb la fava fa referència als grecs, que creien que la forma i el color d’aquest llegum estaven relacionats amb la mort, les supersticions i els sinistres presagis. Segons Pitàgores, la beina de mongeta representava l’accés al món dels morts i que les llavors tancaven les seves ànimes. Precisament d’aquí neix la tradició a Grècia de menjar faves el 2 de novembre.

Fins i tot la història del pecorino es remunta a l’antiga Roma i s’esmenta en textos antics com els de Plini el Vell i Hipòcrates. Es va descriure el mètode d’elaboració i la seva capacitat de conservació gràcies a l’alt contingut en sal i propietats nutricionals. Precisament per això, el pecorino era considerat l’aliment per excel·lència dels legionaris abans d’una batalla.

De la unió de faves i pecorino, aquí teniu una de les receptes més famoses de la tradició culinària romana. Senzill tant com a plat com com a preparació, a base d’alguns elements com faves, formatge pecorino, ceba, amanida mixta i vinagre.
És una de les receptes típicament romanes a la qual pots fer algunes modificacions al teu gust, com afegir pebre, substituir la ceba per all.

Osteria del Borgo de Cesano anunciant l’1 de maig les faves fresques

Però el toc de classe és afegir llesques de pa casolà torrat al plat per gaudir millor de les faves i el pecorino.

Osteria del Borgo de Cesano anunciant algunes de les seves especialitats

OSTERIA DEL BORGO Via Borgo di Sopra, 21/23
00123 Cesano di Roma (RM) – Borgo Antico ☎️ +39 06 30430023 E-mail: osteriadelborgocesano@gmail.com http://www.osteriadelborgocesano.it

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bellaterra Gourmet, Cesano, Faves e Pecorino, Osteria del Borgo, Roma |

  • Mai 2023
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
    « abr.   juny »
  • Pàgines

    • AGENDA BELLATERRA|Avui dissabte, a les 17h Concert de violí al Parc de la Font de la Bonaigua
    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 27 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    A %d bloguers els agrada això: