• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

FLORA A BELLATERRA|Tillandsia bergeri (planta d’aire)

27 Setembre 2022 per FLPT

Tillandsia bergeri, planta epífita, és potser l’espècie més popular pel seu fàcil manteniment i la seva originalitat, creix sense cap substrat i només emet unes poques arrels aèries que li serveixen com a subjecció.

La Tillandsia bergeri és originària d’Argentina, on arriba a ser una invasora considerada gairebé una plaga, però a Astúries, Cantàbria, País Basc etc, és comú trobar-la penjada sota els ràfecs de les teulades, en balcons, horris etc, sense que causi cap problema ja que aquí no s’autosembra com al país d’origen.

Descripció:
Són plantes de creixement lent, que necessiten molt poques cures, prefereixen créixer a l’exterior en un lloc assolellat o amb sol tamisat, on rebin aigua de pluja. Podem veure-les en regions de clima suau, formant grans i espesses boles de rosetes que a la primavera s’engalanen amb unes increïbles flors.

Hàbitat:
Habiten en pràcticament qualsevol hàbitat des dels deserts a les selves tropicals passant per les muntanyes, però també aconsegueixen viure a les ciutats on colonitzen no només les branques dels arbres sinó fins i tot les esteses telefòniques i qualsevol lloc on puguin arrelar, ja que en no necessitar terra i no ser plantes paràsites, poden viure autònomament sobre qualsevol suport que les sustenti.

Flors:
Les flors, com es pot apreciar són blaves amb una taca groga al centre i sorgeixen de bràctees rosades al maig.

Fulles:
Les fulles tenen unes estructures anomenades tricomes, pels quals capten la humitat i els nutrients que necessiten per viure, aquests últims procedents de la pols, restes d’insectes i qualsevol cosa que l’aire hi porti.

Reproducció:
Per obtenir una d’aquestes plantes, només cal desprendre una roseta de la planta original i penjar-la d’un filferro o subjectar-la a algun suport, o tallar-ne una tija i penjar-la amb un filferro i creixerà fins a formar un coixí. Amb el temps formarà una mata esfèrica que anirà fent-se major d’any en any, podent arribar a pesar molt, per la qual cosa l’hem de subjectar bé o el vent i el pes l’enderrocaran, un filferro fort és el millor.

Consells:
Si volem que creixin en condicions òptimes els proporcionarem un reg més o menys diari i polvoritzarem amb adob líquid diluït una quarta part del que s’aconsella per a les plantes d’interior una vegada cada 10 dies.

“Si volem que floreixin, han d’estar en un lloc assolellat o amb sol tamisat i que rebin aigua de pluja”.

Fonts: Ojosdepapel, Eljardinerourbà

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat FLORA A BELLATERRA, Tillandsia bergeri Planta d'aire |

  • Setembre 2022
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
    « ag.   oct. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d