• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Des de Bellaterra 2009, informació global sense ànim de lucre. Facta Non Verba X Bellaterra (Vallès Occidental)

Feeds:
Entrades
Comentaris
« BELLATERRA CULTURA: L’OCC interpretarà peces de Beethoven i Grieg al seu concert de tardor
FACTA NON VERBA X BELLATERRA: “Dit i Fet” així actua el govern de GXB de Ramon Andreu »

BELLATERRA CULTURA: El premi especial del 32è Pica d’Estats portarà el nom del periodista Antonio Franco Estadella

21 Octubre 2021 per Viot

El premi especial del 32è Pica d’Estats portarà el nom del periodista Antonio Franco Estadella

Antonio Franco (segons per la dreta) en la reunió del jurat del 31è Premi Pica d’Estats a la Diputació de Lleida, el 8 de febrer del 2021 DIPUTACIÓ DE LLEIDA.

La Diputació de Lleida vol remarcar els 24 anys que va participar en aquests guardons com a membre del jurat
El premi especial del 32è Premi Pica d’Estats de Premsa, Ràdio, Televisió i Internet portarà el nom d’Antonio Franco Estadella com un acte de reconeixement a la figura professional del recentment desaparegut periodista i pel seu compromís amb el certamen que anualment convoca el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

Antonio Franco havia format part del jurat del premi des del 1997. “Ens sumem a les múltiples expressions de condol que s’han anat produint des de la seva mort i volem agrair de forma pública i expressa el compromís que va mantenir sempre amb el Premi Pica d’Estats”, ha afirmat la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol. La proposta es va aprovar dilluns en el consell d’administració del Patronat de Turisme.

Antonio Franco Estadella (Barcelona, 17 de gener del 1947 – Barcelona, 25 de setembre del 2021) va morir el 25 de setembre passat. Va ser un dels degans del periodisme català, fundador i director del diari ‘El Periódico’, va engegar l’edició d’‘El País’ a Catalunya, també va ocupar altres responsabilitats en mitjans de comunicació, i va ser un dels redactors del Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes de Catalunya i un professional compromès amb l’actualitat, la informació veraç, el rigor i els valors ètics i humans.

També va ser una persona compromesa amb les comarques de Lleida i amb el Patronat de Turisme de la diputació lleidatana, mitjançant el Premi Periodístic Pica d’Estats, que anualment convoca el Patronat. Franco va ser una de les ànimes del jurat d’aquest prestigiós certamen des que començar a formar-ne part l’any 1997 i fins al 2020, participant en totes les reunions que va celebrar el jurat a la seu de la Diputació de Lleida per tal de valorar els treballs presentats a concurs.

La participació continuada i longeva en el jurat del Pica d’Estats durant 24 anys és una mostra i resultat de l’estreta vinculació que Antonio Franco va mantenir amb les Terres de Lleida.
Des del Patronat de Turisme es vol retre aquest reconeixement a la figura d’Antonio Franco Estadella amb el premi especial del guardó, sense oblidar que “la seva inigualable contribució s’emmarca en una carrera professional extraordinària i mereixedora de premis” com ara el Ciutat de Barcelona (2004), el Luca de Tena (2000), l’Ortega y Gasset de periodisme (2008), el guardó Antonio Asensio (2007) o la Creu de Sant Jordi (2006).

Font: El Punt Avui

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat BELLATERRA CULTURA: El premi especial del 32è Pica d’Estats portarà el nom del periodista Antonio Franco Estadella |

  • Octubre 2021
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « set.   nov. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Segueix S'està seguint
    • BELLATERRA.CAT
    • Join 27 other followers
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Personalitza
    • Segueix S'està seguint
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Manage subscriptions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    A %d bloguers els agrada això: