Feeds:
Entrades
Comentaris

Archive for the ‘Bellaterra’ Category

El pas a la fase 3 implica que la mobilitat serà lliure per tot el territori i que la Generalitat recuperarà les competències per regular la desescalada mobilitat serà lliure per tot el territori i que la Generalitat recuperarà les competències per regular la desescalada.

Comerços al centre de Bellaterra|ARXIU BELLATERRA. CAT

CCMA|El ministeri de Sanitat ha autoritzat que les regions sanitàries de Barcelona, metropolitana nord, metropolitana sud i Lleida passin a la fase 3 de la desescalada a partir d’aquest dijous. Per tant, tot Catalunya estarà a l’última fase de la desescalada.

El pas a la fase 3 serà vigent aquest dijous, a partir del moment de la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). Amb aquest pas a la fase 3, la Generalitat recuperarà les plenes competències per regular la desescalada i la mobilitat ja serà lliure a tot el país.

Fins avui, únicament Barcelona, les regions metropolitanes i Lleida es mantenien a la fase 2. Aquest dilluns Girona i la Catalunya Central van entrar a la fase 3. I les regions sanitàries de les Terres de l’Ebre, l’Alt Pirineu i Aran i el Camp de Tarragona hi eren des de la setmana passada.

La Generalitat va demanar aquest dilluns que tot Catalunya passés a la fase 3.

Aquest dimecres, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha dit en una entrevista al programa “Els matins” que “es donen les condicions perquè Lleida i Barcelona passin a fase 3” i ha remarcat que, “a Catalunya, les coses s’han fet bé i amb molta cura”.

Read Full Post »

El Carrer de l’Abat Oliba té una llargada de 450 metres, comença al Carrer Casas i Amigó i finalitza al Carrer de Terranova

Abat Oliba és el primer nom del nomenclàtor de Bellaterra|ARXIU BELLATERRA. CAT

Aquest interessant servei que avui 17 de juny de 2020 inicia el portal sense anim de lucre Bellaterra. Cat, us permetrà esbrinar els detalls de cada nom de cada carrer utilitzant com base el Plànol Oficial de l’EMD de Bellaterra publicat l’any 2010, sota el mandat del president Ramon Andreu

Al no existir cap comissió oficial de Bellaterra que informi al veïnat sobre el nomenclàtor dels carrers del nostre poble, Bellaterra. Cat inicia avui publicacions de l’A a la Z per saber quelcom més sobre els personatges del centenar de plaques dels nostres carrers, places i passatges.

Fa anys que Bellaterra. Cat va fotografiar totes les plaques i va descobrir que alguns dels noms que apareixen al Plànol Oficial de L’EMD, no tenen penjada la seva plaça oficial, i fins i tot tenen noms equivocats.

Plànol oficial de Bellaterra cedit per la nostra EMD de Bellaterra

Els carrers i els seus personatges són un dels detalls més representatius d’un poble, petites peces d’un gran trencaclosques que n’han descrit un tros d’història. Els carrers també són els escenaris protagonistes de la nostra vida. Passejant, esperant un amic, badant o llegint un llibre, més d’un cop ens hem preguntat quin és l’origen del nom d’aquell carrer de Bellaterra.

La nostra EMD de Bellaterra hauria d’aportar més informació pública sobre l’origen dels noms del nomenclàtor, així com explicacions de com i qui decideixen aquests noms oficials dels carrers del nostre poble.

L’Abat Oliva va néixer cap a l’any 971 i va morir a 1046 a l’Abadia de Sant Miquel de Cuixà.

Va ser un monjo benedictí català, considerat el pare espiritual de la Catalunya naixent. Va ser el tercer fill de comte Oliba Cabreta de Cerdanya i Besalú i de la seva dona Ermengarda D ‘Ibar i, per tant, besnét de l’comte Guifré el Pilós. Els seus germans majors van ser Bernat Tallaferro de Besalú, Guifré II de Cerdanya i Adelaida Cadell. A més el seu germà petit, Berenguer, arribaria a ser bisbe d’Elna.

Sent Comte de Berga i Ripoll, va renunciar als seus drets per fer-se monjo al monasteri benedictí de Ripoll, del què va arribar a ser abat.

Posteriorment va ser ungit bisbe de Vic i també abat de el monestir de Cuixà. Gran amic de Sancho III de Navarra, va afavorir els contactes culturals amb Europa. Com a escriptor, se li deuen un important epistolari i diversos poemes encomiàstics en llatí: una lloança de Ripoll, De comitibus, la salutació Ad Gaucilinum, abat de Fleury, etc. Va impulsar des del scriptorium de el gran monestir de Ripoll la cultura del seu temps, de manera que aquell va aconseguir fama de ser el centre primordial de traducció a el llatí dels importantíssims manuscrits àrabs, així com de el grec o llatí. Gràcies a aquesta activitat, i la de molts altres monestirs, es va abonar el terreny intel·lectual de l’Edat Mitjana per facilitar la generació de el Renaixement. De la mateixa manera, Oliba va promoure la creació d’una gran escola de poesia en llatí de biaix goliardesco i d’autors majoritàriament anònims, excepte Juan de Fleury.

Va patrocinar la fundació o reforma dels monestirs de Montserrat (1025), Sant Miquel de Fluvià i Sant Martí de Canigó, i va consagrar nombroses esglésies. Va crear les assemblees de Pau i Treva, germen de les futures Corts catalanes, a les quals assistien nobles i prelats de l’principat. També va establir a Ripoll una de les bibliotecasmás grans de la seva època, reunint a un grup d’il·lustres lletrats que van transcriure un nombre important de còdexs.

Diverses institucions catalanes, sobretot educatives, han pres el nom d’aquest gran intel·lectual en el seu homenatge, entre les quals destaca la Universitat Abat Oliva CEU.

Read Full Post »

Sorprèn que al plànol oficial de l’EMD surt el nom Lluis Millet, però no existeix cap placa en aquesta escalinata de 100 esglaons.

Aquesta escalinata té el nom de Lluís Millet? |BELLATERRA. CAT

Read Full Post »

Fa mesos que el veïnat de la carretera dels 7 noms (BV-1414, Bellaterra, Viza, Bertomeu, Marcet, Film, Sabadell, no han vist netejar les voreres. FACTO NON VERBA!

Voreres de l’Avinguda del Film sense netejar|BELLATERRA. CAT

Read Full Post »

Comandes WhatsApp de Can Gual d’Ametlla del Vallès: 654311956

Read Full Post »

Amb la presència del nou alcalde de Cerdanyola del Vallès Carlos Cordón, el dia 16 de juny de 2019 es va constituir la tercera Junta del Veïnat des de que l’any 2010 es va crear la nostra EMD de Bellaterra.

L’alcalde de Cerdanyola Carlos Cordón i el president de l’EMD Ramon Andreu amb la constituïda Junta del Veinat de Bellaterra (el vocal de Convergents Jordi Macarulla no surt a la foto) ARXIU BELLATERRA. CAT

El veïnat va volguer una vegada més, i per majoria democràtica, que en Ramon Andreu Atik i Gent x Bellaterra formés el govern de l’EMD.

Read Full Post »

Alguns establiments estaven cobrant un recàrrec per l’ús de gel hidroalcohòlic o per les mesures sanitàries i ara el Ministeri de Consum ho prohibeix

Ampliació de terrassa autoritzada per l’EMD|ARXIU BELLATERRA. CAT

RAC 1|Per Jordi Bracons

El govern espanyol prohibeix als bars i restaurants cobrar cap recàrrec per la neteja de taules i altres mesures sanitàries derivades del coronavirus. 24 hores després que l’Organització de Consumidors i Usuaris digués que era legal si hi havia consentiment previ dels clients, el Ministeri de Consum diu ara que ni parlar-ne.

A petició de l’organització Facua, el ministeri d’Alberto Garzón assegura que els establiments no poden cobrar aquesta mena d’extres, i recorda que la higiene és una obligació dels mateixos establiments.

El Ministerio de Consumo confirma que la ‘tasa Covid’ es ilegal
FACUA le había solicitado que emitiese una nota informativa para clarificar que estas prácticas vulneran la legislación de defensa de los consumidores.

Un posicionament que arriba després que aquest dijous l’OCU avalés el cobrament d’un suplement sempre que s’avisés els clients abans. El portaveu de Facua, Rubén Sánchez, celebra la decisió a RAC1.

No hem de pagar a banda que els cambrers portin mascareta o que portin a terme mesures d’higiene. Sí que poden aplicar increments als preus si ho consideren oportú, però mai ens podrien cobrar un recàrrec
Rubén Sánchez portaveu de Facua

Facua recorda que alguns establiments estaven cobrant entre un i tres euros de recàrrec per l’ús de gel hidroalcohòlic.

Els preus als supermercats, més alts

Els que també han apujat preus són els supermercats. En concret, un 4% als aliments i les begudes no alcohòliques. Els establiments asseguren que és per pal·liar les despeses extres per oferir mesures de seguretat i higiene.

L’Agència Catalana de Consum assegura que el 83% dels catalans han notat un augment injustificat dels preu i els pagesos diuen que ara els surt un 30% més car produir.

Des de la Unió de Pagesos asseguren que, tot i aquest augment de preus, a ells no els compren més car el producte, i per això no han pogut pal·liar l’augment de costos de producció que han patit i que han hagut de fer per dotar els treballadors de tots els equipaments sanitaris que calen.

Read Full Post »

“Si de la font beus aigua cada dia tindràs pau, prosperitat i alegria. Els teus fills serán sans, les filles belles, mai sofriras dolor ni malatia, i’t morirás de vell sense recança, tot beneint a Deu i amb l’esperança de millor vida”

ATENCIÓ! ACTUALMENT L’AIGUA DE LA FONT NO ÉS POTABLE!

Font de la Bonaigua de Bellaterra|BELLATERRA. CAT

Llegenda de la Font de la Bonaigua de Bellaterra (1930) BELLATERRA. CAT

Read Full Post »

Hauran sigut tres mesos i mig d’estat d’alarma. De confinament dur i estricte a l’inici i progressivament més lax.

Bellaterra buida durant la pandèmia del Covid-19|ARXIU BELLATERRA.CAT

D’excepcionalitat, en tot cas, en tots els terrenys de la nostra vida. I de trauma sanitari traduït, en molts casos, en doloroses pèrdues personals. Ara tot això ja s’acaba. Aquesta setmana s’accelera l’entrada a la fase 3 de tot Catalunya i a partir de diumenge que ve, 21 de juny, ja hi haurà llibertat de moviments per a tothom.

Què ens espera a partir d’ara? Com s’ha dit i repetit, aquest final no és un retorn al passat, a la vella normalitat. És l’inici d’una cosa nova sobre la qual planen moltes incerteses. La primera i principal depèn de l’evolució de la malaltia del covid-19 i de la capacitat de la comunitat científica mundial de trobar una vacuna per combatre-la. El perill de rebrot és, segons la majoria d’epidemiòlegs, una possibilitat força probable. Però alhora també hi ha un cert optimisme sobre la capacitat d’aconseguir la vacuna aviat, en aquesta cursa contra rellotge en què estan implicats centres de recerca, estats i indústria farmacèutica. Però mentre no hi hagi èxit en aquest terreny, el virus seguirà amenaçant i condicionant la nostra vida comunitària, que de moment ja ha patit una fortíssima sacsejada.

Ara bé, al marge del combat contra el virus, hi ha una altra feina cabdal: la de superar la crisi econòmica i social que ha provocat la pandèmia. La reconstrucció de les nostres societats no pot esperar a la vacuna. És una tasca tan urgent com complexa. En el terreny econòmic, la via està sent la injecció de diner públic, que ja veurem a quina velocitat arriba, com es distribueix i quins efectes reals té. El consens mundial genèric sobre aquesta recepta keynesiana és ampli; una altra cosa és la seva aplicació, la seva concreció. I en el cas específic català, la manera com incidirà en l’evolució del nostre model de riquesa: ¿aconseguirem dependre menys del turisme?, ¿serem capaços d’avançar cap a un sector industrial més tecnològic i més vinculat a la recerca? Hi ha molts altres interrogants oberts. Perquè ara, de cop, els vells problemes han aflorat amb més cruesa.

I el mateix ha passat en altres sectors crucials, com l’educatiu i el cultural. També aquí han aparegut els fantasmes del passat, el llast de les retallades, la falta de consensos, les pors i el cansament. La indústria cultural arribava molt tocada i el món escolar, malgrat els projectes de renovació, s’ha trobat de cara amb una realitat que l’ha superat i dividit, i que ha creat una perillosa fractura en la comunitat escolar entre mestres i pares. Recosir això és igualment urgent. Un tercer camp on caldrà actuar en aquesta reconstrucció postcovid és el mediambiental: la pandèmia ens ha fet més conscients de la crisi climàtica. I encara, a remolc de la crisi econòmica i social que vivim, ha aflorat amb força la qüestió racial i ha agafat més sentit el moviment feminista. És a dir, els reptes són els mateixos que ja teníem, però ara que tot trontolla tenim l’oportunitat i la responsabilitat d’afrontar-los de debò.

Read Full Post »

Bellaterra, 14 juny 2020

Cable de fibra òptica al carrer Juli Garreta|BELLATERRA. CAT

Read Full Post »

« Newer Posts - Older Posts »