• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

SALUT|Aprovada la llei per prevenir el consum d’alcohol a menors: els llocs on ja no es podrà beure

12 Març 2025 per FLPT

Bellaterra, 12 de març de 2025

La norma exigeix que les persones la veu o imatge de les quals apareguin a la publicitat tinguin més de 21 anys i prohibeix la promoció dirigida a menors de begudes espirituoses o que simulin ser-ho.

Publicitat institucional sobre l’alcohol 📷 GENCAT

El Consell de Ministres ha donat llum verda aquest dimarts al projecte de llei que prohibeix el consum i la venda d’alcohol en centres educatius, esportius o d’oci amb presència majoritària de menors i que veta la publicitat i el patrocini de begudes alcohòliques a menys de 150 metres de llocs freqüentats per ells.

Dins d’aquest perímetre sí que es podran anunciar begudes fermentades per sota del 0,5% d’alcohol, segons el projecte de llei de prevenció del consum de beguda alcohòliques i els efectes dels menors d’edat aprovat;  és un dels canvis que el Ministeri de Sanitat ha introduït al text final respecte a l’avantprojecte que va treure l’estiu passat, que estenia aquesta restricció a les cerveses 0,0.

Així, no es podrà emplaçar publicitat de begudes per sobre d’aquesta graduació a la via pública en un radi de 150 metres de centres educatius, centres sanitaris, de serveis socials i sociosanitaris, i de parcs i llocs d’oci infantil, cosa que inclou el patrocini de marques al mobiliari d’hostaleria.

No obstant això, aquesta mesura entrarà en vigor un any després de la publicació de la llei, de manera que no s’aplicarà amb efectes retroactius.

La norma, que ara haurà de començar el seu camí parlamentari, prohibeix qualsevol forma directa, indirecta o encoberta de publicitat de begudes alcohòliques o productes que simulin ser una beguda alcohòlica, incloent-hi el nom comercial, la denominació social, símbols o marques comercials de les persones o empreses productores d’aquestes begudes, adreçada a menors edat.

En els missatges i comunicacions comercials no es podrà fer servir la imatge o la veu de persones amb menys de 21 anys;  persones grans quan es presentin caracteritzades o disfressades de persones menors;  persones o personatges, reals o de ficció, que per la seva rellevància pública o popularitat estiguin vinculades amb nens i adolescents, dones embarassades o la imatge d’un fetus.

Tot i això, Sanitat ha eliminat en el projecte final la prohibició que establia el text inicial d’usar termes equívocs o ambigus com “consum responsable” o “moderat”.

A la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la titular de Sanitat, Mónica García, ha celebrat aquesta “llei pionera” que harmonitza la gran diversitat de normatives autonòmiques i fins i tot municipals que existien fins ara al voltant d’aquest assumpte per frenar el consum d’aquesta substància entre nens i adolescents, que va repuntar el 2020 després de dècades de reculada.

Segons l’última Enquesta Estatal sobre Ús de Drogues en Ensenyaments Secundaris a Espanya (Estudes), tres de cada quatre menors de 14 a 18 anys ha begut l’últim any, el 56,6% l’últim mes i un 28% en forma d’atracament, amb almenys cinc copes en menys de dues hores.  A més, la immensa majoria, el 93%, assegura que té un accés molt fàcil a l’alcohol.

“L’evidència científica és clara: no hi ha una quantitat segura d’alcohol, de qualsevol tipus, que no impliqui un impacte negatiu en la salut. Hem de bandejar del nostre imaginari aquesta idea arrelada i anticientífica que diu que hi pot haver alguns beneficis en la salut amb el consum moderat”, ha emfatitzat.

La ministra ha recordat que el consum i la venda d’alcohol a menors ja estava prohibit i que correspon a les comunitats vetllar perquè això sigui així.  Del que es tracta ara és, al fil de les dades de consum, prevenir-lo restringint encara més la venda i reforçant les restriccions de la publicitat.

També ha volgut deixar clar que aquesta llei emana d’un informe aprovat per unanimitat el 2018 per la Comissió Mixta Congrés-Senat per a l’Estudi dels Problemes de les Addiccions.

“El ministeri treballa de la mà de les comunitats autònomes, mai al seu aire”, ha assenyalat García abans d’afegir que abans de la seva elaboració també s’ha reunit amb el sector.  “Però òbviament la llei l’hem feta amb un eix fonamental que és la protecció dels entorns dels menors, aquest és el fonament”, ha conclòs.

Font: Público, EFE

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Llei d'alcohol, Salut |

  • Març 2025
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
    « febr.   abr. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d