Repararà l’EMD la vorera inici del carrer Sant Llorenç abans de l’inauguracio de divendres dia 14 de març? FACTA NON VERBA X BELLATERRA🐿️
Bicicleta circulant pel nou primer tram de l’itinerari per vianants paral·lel al Camí Antic de Sant Cugat
LLUÍS TORRES ✍️ Cofinançat amb l’Ajuntament de Cerdanyola i la Diputació de Barcelona, l’EMD de Bellaterra inaugurarà a las 13h. del divendres dia 14 de març de 2024, el nou itinerari per vianants paralel·l al Camí Antic de Sant Cugat.
Detall del primer tram de l’itinerari del camí de vianants paral·lel al Camí Antic de Sant Cugat
El primer tram, entre la rodona de la Generalitat de Catalunya de Sant Cugat, fins el carrer Sant Llorenç de Bellaterra, s’ha respectat el projecte original presentat a la Junta del Veïnat de Bellaterra, però no pas el segon tram, que Josep Maria Riba i Farré l’ha modificat a dit i dóna més preferència als cotxes que als vianants.
Vorera sense reparar a l’inici de l’itinerari de vianants cantonada carrer de Sant Llorenç de Bellaterra
Durant les nostres ultimes visites hem observat que la vorera de la cantonada del carrer Sant Llorenç no està restaurada i deixada. Desconeixem si l’EMD la repararà abans de l’inauguracio del dia 14. FACTA NON VERBA X BELLATERRA!
La norma exigeix que les persones la veu o imatge de les quals apareguin a la publicitat tinguin més de 21 anys i prohibeix la promoció dirigida a menors de begudes espirituoses o que simulin ser-ho.
Publicitat institucional sobre l’alcohol 📷 GENCAT
El Consell de Ministres ha donat llum verda aquest dimarts al projecte de llei que prohibeix el consum i la venda d’alcohol en centres educatius, esportius o d’oci amb presència majoritària de menors i que veta la publicitat i el patrocini de begudes alcohòliques a menys de 150 metres de llocs freqüentats per ells.
Dins d’aquest perímetre sí que es podran anunciar begudes fermentades per sota del 0,5% d’alcohol, segons el projecte de llei de prevenció del consum de beguda alcohòliques i els efectes dels menors d’edat aprovat; és un dels canvis que el Ministeri de Sanitat ha introduït al text final respecte a l’avantprojecte que va treure l’estiu passat, que estenia aquesta restricció a les cerveses 0,0.
Així, no es podrà emplaçar publicitat de begudes per sobre d’aquesta graduació a la via pública en un radi de 150 metres de centres educatius, centres sanitaris, de serveis socials i sociosanitaris, i de parcs i llocs d’oci infantil, cosa que inclou el patrocini de marques al mobiliari d’hostaleria.
No obstant això, aquesta mesura entrarà en vigor un any després de la publicació de la llei, de manera que no s’aplicarà amb efectes retroactius.
La norma, que ara haurà de començar el seu camí parlamentari, prohibeix qualsevol forma directa, indirecta o encoberta de publicitat de begudes alcohòliques o productes que simulin ser una beguda alcohòlica, incloent-hi el nom comercial, la denominació social, símbols o marques comercials de les persones o empreses productores d’aquestes begudes, adreçada a menors edat.
En els missatges i comunicacions comercials no es podrà fer servir la imatge o la veu de persones amb menys de 21 anys; persones grans quan es presentin caracteritzades o disfressades de persones menors; persones o personatges, reals o de ficció, que per la seva rellevància pública o popularitat estiguin vinculades amb nens i adolescents, dones embarassades o la imatge d’un fetus.
Tot i això, Sanitat ha eliminat en el projecte final la prohibició que establia el text inicial d’usar termes equívocs o ambigus com “consum responsable” o “moderat”.
A la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la titular de Sanitat, Mónica García, ha celebrat aquesta “llei pionera” que harmonitza la gran diversitat de normatives autonòmiques i fins i tot municipals que existien fins ara al voltant d’aquest assumpte per frenar el consum d’aquesta substància entre nens i adolescents, que va repuntar el 2020 després de dècades de reculada.
Segons l’última Enquesta Estatal sobre Ús de Drogues en Ensenyaments Secundaris a Espanya (Estudes), tres de cada quatre menors de 14 a 18 anys ha begut l’últim any, el 56,6% l’últim mes i un 28% en forma d’atracament, amb almenys cinc copes en menys de dues hores. A més, la immensa majoria, el 93%, assegura que té un accés molt fàcil a l’alcohol.
“L’evidència científica és clara: no hi ha una quantitat segura d’alcohol, de qualsevol tipus, que no impliqui un impacte negatiu en la salut. Hem de bandejar del nostre imaginari aquesta idea arrelada i anticientífica que diu que hi pot haver alguns beneficis en la salut amb el consum moderat”, ha emfatitzat.
La ministra ha recordat que el consum i la venda d’alcohol a menors ja estava prohibit i que correspon a les comunitats vetllar perquè això sigui així. Del que es tracta ara és, al fil de les dades de consum, prevenir-lo restringint encara més la venda i reforçant les restriccions de la publicitat.
També ha volgut deixar clar que aquesta llei emana d’un informe aprovat per unanimitat el 2018 per la Comissió Mixta Congrés-Senat per a l’Estudi dels Problemes de les Addiccions.
“El ministeri treballa de la mà de les comunitats autònomes, mai al seu aire”, ha assenyalat García abans d’afegir que abans de la seva elaboració també s’ha reunit amb el sector. “Però òbviament la llei l’hem feta amb un eix fonamental que és la protecció dels entorns dels menors, aquest és el fonament”, ha conclòs.
L’EMD ha fet públic a través del seu canal Bellaterra TV que el divendres dia 14 de març de 2025 inaugurarà el nou itinerari de vianants del Camí Antic de Sant Cugat, però el segon tram no l’ha respectat tal com ho va presentar al veïnat i oposició política de Bellaterra, GxB i ERC.
Primer tram respectat i segon tram modificat a dit per Josep Maria Riba, president de l’EMD pel partit polític Bellaterra Endavant 📷 FOTO OFICIAL DE L’EMD DE BELLATERRA I COMPARTIDA PER CERDANYOLA INFO
LLUIS TORRES| Compartim amb el veïnat de Bellaterra la crònica oficial que el mitjà Cerdanyola Info va fer públic el 21 de novembre de 2024, referent a les obres de pacificació del nou Camí de vianants del Camí Antic, una actuació aprovada al ple de la Junta del Veïnat de Bellaterra
Aquesta primera actuació comprèn dos trams, des de la rotonda d’entrada a Sant Cugat fins al carrer de Sant Llorenç, primer, i del Canigó, després, un total de 320 metres. Des de l’EMD indiquen que l’objectiu és crear un espai més segur per als vianants aprofitant l’espai públic disponible i que també s’han previst actuacions futures per pacificar el trànsit al Camí Antic. Des de l’EMD apunten que s’ha rebut l’ajuda d’una subvenció de la Diputació de Barcelona i una aportació addicional de l’Ajuntament de Cerdanyola per poder tirar endavant aquestes obres que, en aquesta primera fase tenen una durada prevista de 3 a 4 setmanes i que no comportaran “talls de carrer, excepte en moments puntuals”.
La primera etapa del projecte inclou la creació d’un itinerari de vianants en el tram comprès entre els carrers del Til·ler i Terranova. Aquest tram mantindrà el doble sentit de circulació de la calçada, però s’aplicaran mesures reductores de la velocitat, que garanteixin més seguretat pels vianants i els veïns de la zona.
L’itinerari de vianants es farà amb sauló compactat a la zona de fora de la calçada que ja és de propietat pública.
Aquesta obra es farà en dues fases després d’una polèmica sorgida amb discrepàncies de veïnat afectat i queixes de falta de participació. La segona etapa del projecte arribarà fins el carrer de Josep Sentís