• PĂ gina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants JardĂ­ de Bellaterra
  • Junta veĂŻnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

BELLATERRA GOURMET🧑‍🍳 El bar Mundial (1925) reobrirĂ  aquesta primavera

21 gener 2025 per FLPT

Bellaterra, 21 de gener de 2025

El bar Mundial, obert l’any 1925 per Miguel Tort Rubiralta, de Molins de Rei, tancat durant la pandèmia de la Covid, reobrirĂ  aquesta primavera de la mĂ  d’Enric Rebordosa i Lito Baldovinos del Grup Confiteria de Barcelona, conservant l’essència i el carĂ cter històric de la FamĂ­lia Tort, que fos tant estimada al barri del Raval”

Bar Mundial, Plaça Sant Agustí Vell, 1, barri de Santa Caterina l de Barcelona, any 1933 📷 CEDIDA PASCUAL TORT PON

LLUIS TORRES| Segon ens recorda l’amic Pascual Tort Pon, el Bar Mundial ho va obrĂ­r el seu avi, Miguel Tort Rubiralta, nascut a Molins de Rei, un dels cambres fou en Josep Maria, vingut de MĂşrcia. A la fotografia es pot veure’l amb la Senyora Roviralta, a la porta del Bar Mundial). Al tendal apareix la marca Estomacal Bonet, amb seguretat un  espònsor fundamental de la casa, aixĂ­ ho demostrĂ  les antigues ampolles d’aquest acreditat licor, situat al celler situat a l’altell del Mundial.

Maria Pon Aymerich, vĂ­dua de Pascual Tort Burgos, a la barra del Bar Mundial đź“·CEDIDA PASCUAL TORT PON

Segons publica la premsa barcelonina, el  Mundial s’ho ha quedat el Grup Confiteria, que es dedica a recuperar bars i restaurants de Barcelona en risc de desapariciĂł. Entre els anys 1929 i 1967, el Mundial va ser seu d’una penya d’aficionats a l’esport de la boxa. El Mundial va ser durant anys, epicentre dels aficionats a la boxa i les seves parets i barra estaven decorades amb fotografies de combats de boxa i de boxejadors de prestigi. Els germans Miquel i Pascual Tort ens recordaven la visita i reunions de molts polĂ­tics, entre ell, membres del PSUC i PCE.

D’esquerra a dreta, Pascual Tort Burgos, el cambrer “ChispĂ­n” (Domingo GĂłmez), Miguel Tort Burgos i Pascual Tort Pon đź“· CEDIDA PASCUAL TORT PON

El Bar Mundial, obert l’any 1925, que ara fa 100 anys, va tancar les portes l’any 2021, durant la pandèmia de la Covid, en total silenci, baixant la persiana i en silenci. Les seves velles taules de marbre resten buides a l’espera de la nova clientela.

La Sra. de Rubiralta (Molins de Rei)  i el cambrer Josep Maria (MĂşrcia), l’any 1925, davant de lav porta del Bar Mundial
đź“· CEDIDA PASCUAL TORT PON

El Grup Confiteria, que encapçalen Enric Rebordosa i Lito Baldovinos, s’han especialitzat a reviure bars i restaurants emblemĂ tics de Barcelona,  ja gestionen, entre altres, La Confiteria, el Cafè del Centre, Cèntric, Betlem, Mudanzas, Maravillas, Bolero Bar, Dr. Stravinsky, Michigan, Bodega Molina, Balius, Macba Bar, Monk i el bar Muy Buenas del Raval.

L’empresa han fet pĂşblic que, com a la resta de negocis que han recuperat, al Bar Mundial mantindrĂ n “l’essència i el carĂ cter” del local. Des del Grup Confiteria asseguren que no tindria gaire sentit fer quelcom diferent. AixĂ­, el nom serĂ  el mateix i la lĂ­nia del negoci serĂ  “continuista”, tot i que l’oferta gastronòmica de l’establiment encara s’estĂ  treballant. Esperem recuperin  l’especialitat de la prestigiosa mariscada, que tan popular es va fer a Barcelona i tambĂ© a nivell internacional, de de boca en boca deien: “Si vas a Barcelona no et perdis la seva mariscada i el super servei personalitzat de la Familia Tort”

FamĂ­lia Zizzo-Saltarelli, de  Roma, clients amics, degustant la tradicional safata de marisc del Bar Mundial đź“· BELLATERRA GOURMET

El Bar Mundial no està pas preservat per l’Ajuntamen de Barcelona, ja que no apareix al catàleg patrimonial d’establiments emblemàtics de la ciutat de Barcelona, elaborat el 2016.

Els germans Pascual i Miguel Tort Burgos (part alta amb camisa blanca) en famĂ­lia, l’any 1985 đź“· BELLATERRA GOURMET

Des de Bellaterra Gourmet desitgem que el bon servei i productes a preu honest, es faci realitat al nou Mundial. Sort i salut!

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'estĂ  carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Bar Mundial, Barcelona, Bellaterra Gourmet |

  • gener 2025
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    « des.   febr. »
  • PĂ gines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants JardĂ­ de Bellaterra
    • Junta veĂŻnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d