• PĂ gina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants JardĂ­ de Bellaterra
  • Junta veĂŻnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

ĂšLTIMA HORAđź”´Mor LluĂ­s Permanyer, cronista de Barcelona

23 Octubre 2025 per FLPT

Bellaterra, 23 d’octubre de 2025

LluĂ­s Permanyer Ă©s l’autor de mĂ©s de 80 llibres i programes monogrĂ fics sobre l’art, la cultura, l’urbanisme, la història i la societat de la capital catalana

LluĂ­s Permanyer a la casa modernista Felip, Cercle Comtal, actual seu de la FundaciĂł Vila Casas đź“· 3Cat

El periodista i escriptor LluĂ­s Permanyer ha mort amb 86 anys desprĂ©s de patir un infart. Permanyer va ser un dels grans cronistes de Barcelona, amb mĂ©s de 80 llibres sobre l’art, la cultura, l’urbanisme i la societat de la capital catalana. TambĂ© va dirigir i presentar programes i documentals monogrĂ fics a TV3.

Modernisme: una història de destrucció:

Va desenvolupar la seva carrera professional com a periodista cultural al diari La Vanguardia, on es va incorporar l’any 1966, i es va especialitzar en els moviments artĂ­stics i en la història de la ciutat de Barcelona. 

Fa tres anys va rebre el Premi de Periodisme Cultural del Ministeri de Cultura per la seva “extraordinĂ ria trajectòria de mĂ©s de 60 anys de periodisme històric, artĂ­stic, cultural i ciutadĂ , en castellĂ  i en catalĂ , en premsa, rĂ dio i televisiĂł”, segons la valoraciĂł del jurat.

TambĂ© havia estat guardonat amb els premis Trajectòria del Gremi de Llibreters de Barcelona (2012), Nacional de Periodisme de Catalunya (2008),  Pere Quart d’humor i sĂ tira (1996), Ciutat de Barcelona (1987) o  Luca de Tena (1969).

Va estudiar Dret i Periodisme i ha estat un estudiĂłs i divulgador del paisatge de Barcelona. TambĂ© va escriure llibres sobre els pintors Joan MirĂł i Antoni TĂ pies, l’escultor Antoni ClavĂ© i els poetes Josep Maria de Sagarra i Joan Brossa, amb qui ha mantingut una estreta relaciĂł personal.  

Lluís Permanyer havia donat el cos a la ciència i no hi haurà ni vetlla ni funeral.

Font: 3Cat

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'estĂ  carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Cultura |

  • Octubre 2025
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    « set.   nov. »
  • PĂ gines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants JardĂ­ de Bellaterra
    • Junta veĂŻnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d