Tony’s Chocolonely distribueix les seves xocolates a Espanya en supermercats com Carrefour, El Corte Inglés i algunes botigues especialitzades en cafè com Ecafe.

Fundada el 2005 per tres periodistes del programa de televisió holandès “Keuringsdienst van Waarde” després de descobrir que els principals fabricants de xocolata del món compraven cacau de plantacions que utilitzaven treball infantil il·legal i esclavitud moderna, la marca Tony’s Chocolonely ha arribat a Espanya. Els consumidors podran comprar els productes de la firma als lineals de Carrefour, El Corte Inglés i algunes botigues petites especialitzades en cafè . Els sabors de Tony’s que estaran disponibles a Espanya són: llet, ametlla fosca amb sal marina, caramel amb llet i sal marina i pretzel de llet. A més, encara que possiblement amb una distribució limitada, hi haurà els sabors Tony’s fosc i avellana amb llet.
La seva missió és molt clara: aconseguir que la xocolata 100% de lliure d’esclaus sigui la norma a la indústria del cacau. Per això, la marca comparteix el seu missatge fins i tot en el seu disseny: les gruixudes barres de sis unces empaquetades en embolcalls de colors estan dividides de manera desigual per il·lustrar la desigualtat a la indústria de la xocolata.

A Tony’s Chocolonely han dissenyat la seva cadena de producció en codi obert que han anomenat Tony’s Open Chain, fonamentada en cinc pilars clau (traçabilitat del cacau, pagar un preu més alt, agricultors empoderats, anar pel llarg termini i millorar la qualitat i la productivitat ), amb l’objectiu de contribuir a un comerç just: sistema de traçabilitat de les llavors de cacau, assegurant així que aquestes no provenen de plantacions on hi hagi mà d’obra esclava o infantil il·legal; paguen preus més elevats (per sobre del mercat) als agricultors, ajudant-los a ser més autònoms a llarg termini fomentant la creació de cooperatives, amb vista a millorar la productivitat i generar menor dependència del cacau.

A més, la companyia manté contacte directe amb els seus proveïdors i amb la comunitat a Costa d’Ivori i Ghana. Tony’s Chocolonely compta amb la certificació Fairtrade i BCorp (va ser la primera empresa xocolatera d’Europa a obtenir-la) i dóna l’1% dels seus ingressos nets a la Fundació Chocolonely, que dóna suport a projectes per eradicar l’esclavitud a la cadena del cacau.
