• Pàgina d'inici
  • Guia dels Comerços de Bellaterra
  • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
  • Junta veïnal EMD Bellaterra
  • Telèfons interès Bellaterra

BELLATERRA.CAT

Bellaterra (Vallès Occidental), des de l'any 2009, "Informació global sense ànim de lucre" FACTA NON VERBA X BELLATERRA

Feeds:
Entrades
Comentaris

HUMANTI PROJECT|Comença la primera vaga mundial de consum per Gaza

22 Agost 2025 per FLPT

Bellaterra, 22 d’agost de 2025

Convocada per l’organització propalestina Humanti Project, aquesta acció de boicot periòdic a escala internacional es durà a terme cada dijous de manera indefinida per tal de pressionar els governs per exigir la fi al genocidi israelià a Palestina.

La campanya no se circumscriu a la compra de productes de procedència israeliana o d’empreses que financin l’ocupació sionista sinó de tota mena de béns i serveis. 

L’inici aquest dijous 21 d’agost d’una vaga de consum global i indefinida per Gaza eleva la pressió internacional sobre els governs per exigir el cessament definitiu del genocidi israelià a la Franja. 

Morir de gana o per foc israelià. Aquest és l’escenari que prop de dos milions de gazatis encaren diàriament.

Alejandra Mateo Fano ✍️Tal com ha anunciat aquesta última setmana l’organització convocant, Humani Project, la mobilització es durà a terme cada dijous per tal de “generar un impacte real que els afecti on més els dol: a les seves economies”, han clamat des del compte d’Instagram. “No busquem actes simbòlics sinó conseqüències visibles i mesurables”, apunten.  La campanya insta a evitar la compra de qualsevol tipus de producte o servei, sigui o no de procedència israeliana, durant els dies designats. 

La iniciativa ha estat secundada per plataformes i col·lectius com BDS i la Xarxa Solidària contra l?Ocupació de Palestina (RESCOP), així com per activistes gazatíes. Entre ells hi ha Bisan Owda, jove periodista i cineasta coneguda per ser una de les veus transmissores del conflicte. 

La magnitud del setge als territoris palestins ha portat els col·lectius activistes de tot el món a pujar el to contra els Estats davant la seva tebior a l’hora d’exigir el cessament total de la massacre en curs. Per això, l’entitat convocant ha fet una crida a evitar qualsevol forma de compra, ja sigui física o digital mentre duri la vaga. “Una pausa coordinada d’un dia en les compres, si hi participen milions de persones, es reflectirà immediatament en les dades de vendes detallistes, les transaccions amb targeta i les activitats de pagament electrònic”, incideix el col·lectiu motor

D’aquesta manera, el boicot implica una aturada total de compres en tot tipus de comerços, des de cafeteries o restaurants fins a plataformes de subscripció durant tots els dijous de les properes setmanes i fins i tot mesos, en cas de dilatar-se l’atur.

Però la vaga de consum no es limita únicament al comerç. També és fonamental, perquè la iniciativa assoleixi un impacte palpable, no utilitzar cap mena de mitjà de transport públic durant el dia.  Per això, l’organització anima els ciutadans a desplaçar-se amb bicicleta, a peu o amb cotxe compartit per evitar la compra de bitllets de metro, autobús o tren. 

A més, s’insta la població a repostar benzina o carregar el cotxe elèctric els dies posteriors o previs al dijous ja que, asseguren, “una caiguda notable en les vendes de benzina o en l’ús del transport públic, especialment si passa el mateix dia cada setmana, es reflectirà als informes energètics i als ingressos de les autoritats de transport”.

Això sí, aclareixen que la vaga no inclou en cap cas una aturada laboral: “No tothom es pot permetre faltar a la feina i arriscar-se a perdre’l, fins i tot si no pots ser a casa, la teva participació a la vaga de consum és una contribució massiva”, puntualitzen des de Humanti Project.  

Aquesta campanya internacional inicia el seu camí a penes uns dies després que l’Exèrcit sionista anunciés la primera fase de l’ocupació total de Ciutat de Gaza, forçant així una vegada més el desplaçament de milers de gazatis. Des que l’Executiu de Benjamin Netanyahu posés en marxa la seva operació de neteja ètnica el 7 d’octubre del 2023, les forces israelianes ja han acabat amb la vida de més de 61.000 palestins, la majoria dones i nens, a través dels bombardejos indiscriminats i la fam. 

En aquest sentit, segons dades facilitades per Metges sense Fronteres, més de 1.599 persones pateixen actualment desnutrició a la ciutat de Gaza, mentre que la xifra de pacients ingressats per aquest motiu a les clíniques i hospitals d’aquesta ONG s’ha multiplicat per cinc des de finals de maig.

Davant aquest escenari catastròfic, s’espera que el boicot tingui una incidència significativa i “quantificable” en el nivell de consum de les llars que forci els Estats a prendre una posició activa i contundent contra l’extermini en curs. 

Font: PÚBLICO

Alejandra Mateo Fano, Redactora de cap de setmana a Público. És periodista i activista, escriu sobre justícia social, centrada en feminismes, migracions i vivenda. Ha escrit també a El Salto, Diario de Mallorca, Mundo Obrero i Jot Down Magazine.

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook
  • Feu clic per compartir a X (S'obre en una nova finestra) X
M'agrada S'està carregant...

Arxivat a Bellaterra | Etiquetat Humanti Project |

  • Agost 2025
    dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « jul.   set. »
  • Pàgines

    • Guia dels Comerços de Bellaterra
    • Guia dels Restaurants Jardí de Bellaterra
    • Junta veïnal EMD Bellaterra
    • Telèfons interès Bellaterra
  • contacta'ns

    • info@bellaterra.cat

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


  • Reblog
  • Subscriure's Subscrit
    • BELLATERRA.CAT
    • Uneix altres 31 subscriptors
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • BELLATERRA.CAT
    • Subscriure's Subscrit
    • Registre
    • Entra
    • Copy shortlink
    • Report this content
    • Visualitza l'entrada al Lector
    • Gestioneu les subscripcions
    • Collapse this bar
 

S'estan carregant els comentaris...
 

    %d