Des de fa més de 10 anys el veïnat de Bellaterra ve triant el partit local Gent per Bellaterra i Ramon Andreu con president de l’EMD, una decisió democràtica que s’ha de respectar, però no ha estat suficient per veure resultats positius en el dia a dia de l’espai públic de Bellaterra, que en definitiva és l’apartat que més valora el veïnat.
Ramon Andreu i la seva ex parella Adriana Tasamá votant a les últimes eleccions municipals del 2019|ARXIU BELLATERRA. CAT
Sovint s’han desviat els problemes a Cerdanyola, i és ben veritat que allí no estant per la feina de contectar i millorar una zona residencial que veuen com privilegiada.
Molts alcaldes de Catalunya són recordats pels projectes realitzats als seus respectius pobles. Quin projecte realitzat a Bellaterra será recordat?
Sorprèn el cas de Ramon Andreu -president de l’EMD de Bellaterra-, votat per majoria des de que es va crear l’EMD l’any 2010. El seu programa electoral, no deixa de ser fum, fum, fum, ple de paraules, decepció i la deixadesa de Bellaterra, sobretot al que es refereix a millores de l’espai públic. Això és tancar les portes al futur de les famílies bellaterrenques.
On és el llistat públic d’obres realitzades a Bellaterra des de la creació de l’EMD l’any 2010?
Moltes Juntes de Veïnat realitzades amb una minima assistència i un munt de paraules que s’han transmès en comunicats oficials i publicacions pagades. El més visible i palpable és el cost de sous per gestionar una EMD en permanent dèficit econòmic, per molt que el seu pressupost generals hagi pujat gairebé fins els 750.000€ anuals.
Alguns del projectes de Ramon Andreu per guanyar la presidència de l’EMD de Bellaterra:
2011. Instal·lacions de pilones i càmeres de trànsit al Camí Antic de Sant Cugat i Carrer Amadeu Vives/Plaça Verge de Montserrat (Sentència obligant la seva eliminació).
Senyalització vertical de la BV-1414, semàfor de la Plaça del Pi i i marcatge d’aparcament zona verda (a càrrec de la Diputació de Barcelona).
Pilones al Camí Antic de Sant Cugat |ARXIU BELLATERRA. CAT
2015: Consulta popular per formar el Municipi de Bellaterra (tombat pel Parlament de Catalunya). Fracàs d’acordar el nou conveni de l’EMD amb l’Ajuntament de Cerdanyola
Manifestació tallant la BV-1414 |ARXIU BELLATERRA. CAT
2019: Proposta d’una Plaça del Pi peatonal, desviant la BV-1414 pel derrera del Club Bellaterra. Agents Cívics. Recollida de signatures per l’annexió de Bellaterra a Sant Cugat del Valles amb la Comissió Bellaterra-Sant Cugat (presidida per Miquel Vázquez, portaveu de Gent per Bellaterra des de que Marc Campany va dimitir pels greus fets de la Festa Major).
Cartells anunciant la recollida de signatures per l’annexió de Bellaterra a Sant Cugat |ARXIU BELLATERRA. CAT
Vots popular a Ramon Andreu, com president de l’EMD de Bellaterra: 903 vots (2011), 731 vots (2015), i 641 vots (2019).